Završen projekt e-Savjetovanja - proširenja, nadgradnje i unaprjeđenje zakonodavnih procesa savjetovanja s javnošću
Državni tajnik Gršić: Kroz projekt je ostvareno unaprjeđenje i proširenje IT sustava e-Savjetovanja, pojačani su kapaciteti i poboljšan rad tijela sustava i zaposlenika državne i javne uprave za rad u sustavu e-Savjetovanja
U Novinarskom je domu danas održana završna konferencija projekta "e-Savjetovanja - proširenja, nadgradnje i unaprjeđenje zakonodavnih procesa savjetovanja s javnošću" kojega je proveo Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva (SDURDD) u suradnji s partnerom na projektu, Uredom za zakonodavstvo Vlade RH.Najveće je postignuće poboljšanog sustava to što je svim građanima, organizacijama civilnog društva, poduzetnicima, te ostalim predstavnicima zainteresirane javnosti omogućeno da svojim komentarima sudjeluju u otvorenim savjetovanjima o nacrtima zakona i drugih propisa i akata, te na taj način pridonesu većoj kvaliteti i otvorenosti procesa oblikovanja javnih politika u Republici Hrvatskoj.
„Tijekom projekta ostvareni su izvrsni rezultati i brojna unaprjeđenja koja će doprinijeti kvalitetnijoj suradnji između javne uprave i građana. Tijela državne uprave povećala su aktivno korištenje implementiranih funkcionalnosti i mogućnosti sustava, dodatno je poboljšan rad sustava, te se novim edukacijama povećala i razina informiranosti o svim funkcionalnostima, mogućnostima i koristima sustava među tijelima državne uprave i jedinicama lokalne i područne samouprave, posebice mogućnost provedbe istraživanja, te učestalije korištenje u praksi i primjena mogućnosti internih savjetovanja sa stručnim radnim skupinama, čime se znatno olakšao njihov rad, povećala učinkovitost i smanjili troškovi provedbe takvih savjetovanja“ rekao je Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.
Nikolina Matić, pomoćnica ravnateljice Ureda za zakonodavstvo Vlade Republike Hrvatske rekla je: „Sustav e-Savjetovanja je tehnološki, procesno i funkcionalno unaprjeđen - uključujući grafički izgled sustava, prilagodbu različitim tipovima uređaja, unaprjeđenje digitalne pristupačnosti sustava i poslovne analitike i statistike.
Sustav je prilagođen za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave. Unaprijeđena su znanja službenika javne uprave i korisnika sustava, uz poboljšanu organizaciju rada nadležnih tijela i kvalitetniju međusobnu komunikaciju i učinkovitiju korisničku podršku.“
Dario Runtić iz Udruge gradova dodao je da su pri planiranju proširenja sustava e-Savjetovanja na lokalnu i regionalnu razinu provedeni pilot projekti u nekoliko jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave, uspostavom internetskog sustava za savjetovanje sa zainteresiranom javnošću, koji je integriran u već postojeći sustav e-Savjetovanja. Osigurana je mogućnost područnim i lokalnim jedinicama da tamo objavljuju svoja savjetovanja, te se u budućnosti očekuje da sva online savjetovanja sa svih razina budu dostupna građanima na jednom mjestu i na temelju registracije u jedan sustav.
Projekt „e-Savjetovanja“ predstavila je Marija Market iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva koja je istaknula da je realizacijom projekta „e-Savjetovanja - proširenja, nadgradnje i unaprjeđenja zakonodavnih procesa savjetovanja s javnošću“ u 2023. godini modernizirano sučelje, aplikacija je prilagođena različitim tipovima uređaja, sustav je integriran s NIAS-om i prilagođen je za jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Tijekom prezentacije iskustava i najboljih praksi, sudionici su imati priliku čuti relevantne informacije od strane stručnjaka poput Ive Kovačević Pecotić iz tvrtke SPAN d.d. koja je predstavila iskustva SPANa kroz sudjelovanje u postupku savjetovanja iz perspektive poslovne zajednice te iskustva koordinatorica za savjetovanje Franke Maček iz Ministarstva vanjskih i europskih poslova i Maje Sporiš iz Ureda za ravnopravnost spolova Vlade Republike Hrvatske koje su iznijele iskustva i primjere provedbe savjetovanja s javnošću s pozicije tijela državne uprave.
Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014.-2020, a ukupna vrijednost projekta iznosi 3.749.983,00 kuna/497.741,306 EUR dok su bespovratna sredstava: 3.187.485,55 kn/423.080,011 EUR. Razdoblje provedbe projekta je 28 mjeseci, od kolovoza 2021. do prosinca 2023.