Pomoću Sustava e-Pristojbe omogućeno je elektroničko plaćanje usluga tijelima javne vlasti
Tijela državne vlasti zahvaljujući ovom sustavu imaju bolji i jednostavniji pregled nad provedenim procesima, a sam sustav e-Građani proširen je dodatnim mogućnostima, koje su namijenjene bržem i jednostavnijem rješavanju administrativnih procesa
"Korištenjem javnih elektroničkih usluga građanima i poduzetnicima pojednostavljujemo komunikaciju s javnom upravom, pružamo bržu i efikasniju uslugu, bez papira, bez čekanja u redovima, bez odlazaka na šaltere i u konačnici štedimo vrijeme. Uspostavom Sustava e-Pristojbe omogućeno je građanima i poduzetnicima plaćanje potrebnih pristojbi i naknada kartičnim plaćanjem što dodatno olakšava korištenje elektroničkih usluga uključujući i usluge koje se ostvaruju na šalterima jer više nije potrebno kupovati poznate nam biljege. Kroz portal e-Građani, koji je ovih dana redizajniran, čime je građanima i poduzetnicima postao jednostavniji i pristupačniji danas se pruža 89 usluga i koristi ga preko 1,25 milijuna korisnika. Svakim danom broj korisnika, informacija i usluga na portalu e-Građani raste. Uštedite vrijeme, ubrzajte svoje poslovanje. Postanite e-Građanin jer sve što vam treba nalazi se na jednom mjestu!", izjavio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Bernard Gršić, na današnjem predstavljanju sustava e-Pristojbe ispred zgrade Karlovačke županije.Sustav e-Pristojbe osigurava različite opcije plaćanja pristojbi i naknada za usluge koje pružaju javnopravna tijela elektroničkim ili klasičnim putem. Elektroničke usluge uključene u sustav e-Građani dobile su priliku integrirati ovu novu komponentu državne informacijske infrastrukture specijalizirane za elektronička plaćanja.
"Strategijom "Karlovačka županija – Pametna županija" čvrsto smo se odredili prema budućnosti i digitalnom društvu. Prioritetna područja djelovanja su županijska i lokalna uprava, gospodarstvo s naglaskom na turizam i poljoprivredu, upravljanje energijom i zaštita okoliša, zdravstvo, školstvo, mobilnost i promet te kritična infrastruktura. U javnoj upravi redovito unaprjeđujemo transparentnost i učinkovitost rada, upravljanje financijama i troškovima. Usluge našim građanima činimo kvalitetnijima i lakše dostupnima, do danas putem e-dozvola, e-obrazaca, e-tržnice i e-novorođenčadi. Radi osiguranja preduvjeta razvoja digitalnog društva izrađen je Program razvoja širokopojasnog pristupa Internetu na području cijele županije te očekujemo EU sredstva za realizaciju. U okviru razvoja Sustava e-Pristojbe u Karlovačkoj županiji 23 službenika prošli su obuku i dobili certifikate za rad u sustavu. Dostavljeno je 24 POS uređaja radi omogućavanja kartične naplate pristojbi na 12 lokacija i to u sjedištu županije, ispostavama i matičnim uredima Karlovačke županije. Karlovačka županija će služiti kao središnja točka poticanja pametnog koncepta za sela i gradove na svom području što će značiti korištenje digitalnih alata uz sudjelovanje lokalnog stanovništva. Poboljšanje kvalitete i standarda života vodi nas demografskoj revitalizaciji, jačanju konkurentnosti gospodarstva, održivom i racionalnom upravljanju prirodnim i kulturnim resursima", izjavila je Martina Furdek-Hajdin, županica Karlovačke županije.
Implementacijom i stalnim usavršavanjem sustava e-Pristojbe građanima i djelatnicima javne uprave omogućen je javno dostupan i transparentan pregled javnih usluga i cijena na jednom mjestu. Osim toga, u svakom trenutku postoji mogućnost odabira podnošenja zahtjeva i to na šalteru putem uvedenih POS uređaja ili elektronički (putem e-usluga) kao i odabir načina plaćanja. Usluge koje ne zahtijevaju fizički dolazak mogu se preuzeti elektroničkim putem, a sve s ciljem da se zaštiti zdravlje građana i djelatnika javne uprave.
"Grad Karlovac, u posljednjih nekoliko godina, intenzivno ulaže u primjenu digitalnih tehnologija za unaprjeđenje poslovnih procesa. Digitalizacijom internih procesa, omogućena je digitalizacija određenih usluga prema građanima i ostalim poslovnim subjektima. Primjena tih rješenja je započeta u svrhu uštede vremena građana u komunikaciji sa službama u Gradskoj upravi, ali i kao povećanje transparentnosti cijele uprave. Kako bi građanima i poduzetnicima olakšali komunikaciju s Gradskom upravom, uveli smo digitalne usluge koje su dostupne putem interneta tj. e-servisi. Uvedene su usluge: e-Vrtići; e-Subvencije; e-Tržnica; e-Poticaji; e-Stipendije. Građanima je omogućen besplatan wifi na raznim lokacijama u gradu gdje se okuplja veći broj građana i turista. Pokrenuli smo Koranu - virtualnu asistenticu Grada Karlovca kako bi komunikacija između gradske uprave i građana tekla što jednostavnije, brže i sigurnije.To je prva takva upotreba chat bota u svrhu informiranja građana o radu jednog grada, županije ili općine", okupljenima je naglasio Damir Mandić, gradonačelnik Grada Karlovca.
"FINA je pružila potporu SDURDD-u pri uspostavi jedinstvene platforme za pregled i plaćanje pristojbi i naknada za usluge javnopravnih tijela. Danas su u sustav uključene usluge iz različitih područja, kao što je gospodarstvo, uprava, promet, turizam, ugostiteljstvo, unutarnji poslovi i dr. Sustav je primijenjen kroz šest elektroničkih servisa dostupnih kroz sustav e-Građani, te je na njega uključeno više od 200 usluga. S obzirom na to da ovaj sustav omogućava brže i jednostavnije plaćanje javnih usluga, vjerujemo da će ga građani dobro prihvatiti", objasnila je Andreja Kajtaz, direktorica Sektora komercijalnih digitalnih rješenja Financijske agencije (FINA).
U svim je županijama omogućeno plaćanje 215 identificiranih javnih usluga iz nadležnosti deset središnjih tijela, a čime je dodatno ubrzan proces digitalizacije i plaćanja usluga elektroničkim putem.
Ukupna vrijednost ovog projekta je 50.523.857,45 HRK, koji je u cijelosti financiran iz Europskog socijalnog fonda.