Lažne vijesti i dezinformacije
„Lažne vijesti” i dezinformacije, tj. informacije koje su namjerno izmijenjene u cilju zavaravanja ljudi, postale su sve češći globalni fenomen
Društvene mreže i njihovi alati za personalizaciju omogućili su lakše širenje lažnih priča. U tim se vijestima često koriste emocije u cilju privlačenja pozornosti i prikupljanja što većeg broja klikova, bilo iz ekonomskih ili ideoloških razloga. Čak je i mladim, digitalno obrazovanim ljudima, teško prepoznati izmanipulirane vijesti.Indikativno je da šest od deset vijesti koje su podijeljene na društvenim mrežama korisnik koji ih je podijelio nije čak ni pročitao. Oko 85 % Europljana smatra da „lažne vijesti” predstavljaju problem u njihovoj zemlji, dok ih 83 % smatra problemom za demokraciju općenito.
Više saznajte u smjernicama koje će vam pomoći da se snađete u moru informacija i da pronađete put kroz laži i dezinformacije.