Državni tajnik Bernard Gršić na konferenciji “Digitalna Hrvatska 2030” naglasio važnost i budućnost digitalizacije u svim granama gospodarstva nakon pandemije
Državni tajnik Bernard Gršić sudjelovao je na panel raspravi „Primijenjena digitalizacija: digitalizacija gospodarstva nakon pandemije“ i zajedno s predstavnicima poslovne zajednice raspravljao o digitalizaciji društva i javnih usluga za konkurentnije gospodarstvo
Digitalizacija i digitalna transformacija teme su koje obilježavaju modernizaciju gospodarstva, razvoj i bolje usluge država i državnih uprava pa tako i Hrvatska radi na tome da njezina uprava bude učinkovitija, kvalitetnija, transparentnija i odgovornija, što očekuju i građani i poduzetnici.Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva aktivno provodi cijeli niz EU projekata informatizacije javne uprave čime su pokrenute značajne aktivnosti u području digitalizacije i razvoj novih usluga i platformi kao što su: e-Poslovanje, e-Pristojbe, e-Pečat, e-Potpis, e-Upisi, Uspostava Centra dijeljenih usluga, Unaprjeđenje nacionalnog Portala otvorenih podataka, e-Pristojbe kao i mnoge druge.
Trenutno najveći infrastrukturni projekt Republike Hrvatske je Centar dijeljenih usluga, vrijedan više od 360 milijuna kn, kroz koji će se osigurati središnji sustav interoperabilnosti. Sustav na jednom mjestu, u takozvanom "oblaku" ili "cloudu", udomljava razne sustave javne uprave, što znači da će naši sugrađani prava ostvarivati bez donošenja potrebnih dokumenata, jer će ih službenik sam "povlačiti", odnosno biti će dostupni na jednom mjestu. Uz navedeno, CDU će doprinijeti objedinjavanju i racionalizaciji državne informacijske infrastrukture te ujednačavanju postupanja tijela javnog sektora i pružanje dijeljenih usluga tijelima javnog sektora. Usluge koje će dobiti putem CDU omogućiti će razvoj i uvođenje e-usluga, korištenje pouzdanog smještaja njihove IKT opreme u Centar, usluge središnjeg sustava interoperabilnosti i razmjene podataka te usluga za istovrsne poslove javnog sektora.
Svakako vrijedi spomenuti i novi, redizajnirani portal e-Građani, koji broji preko 1.263.000 korisnika. Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, bez fizičkog odlaska u neku od institucija koristeći digitalne tehnologije. Dosadašnji repozitorij 89 elektroničkih usluga pružanih kroz sustav e-Građani ovim redizajnom doživljava promjenu koja je više od vizualnog ujednačavanja i ergonomskog oblikovanja samog sustava. Sustav postaje portal povezanih informacija i usluga, pruža cjelovitu informaciju korisniku i istovremenu omogućava korištenje usluga za građane i poduzetnike kroz isto sučelje postavljajući korisnika u fokus. Važno je naglasiti i nove funkcionalnosti od koji je jedna da roditelj, odnosno skrbnik može pristupiti uslugama za svoje dijete ili poduzetnik uslugama svoje tvrtke kroz isto sučelje. Podignuta je razina pristupačnosti za osobe s invaliditetom ili sve one osobe koje imaju određene poteškoće u korištenju sadržaja prikazanih putem ekrana (npr. disleksija).
Svjesni smo da ovim redizajnom nije gotov posao već da smo započeli novi pristup e-Građanima primjereniji vremenu u kojem živimo. Želimo nastaviti nadograđivati usluge, razvijati nove na moderniji i ujednačeniji način, međusobno povezivati sve sustave, projekte, baze i registre stvarajući još bolje i kvalitetnije elektroničke usluge za građane i poduzetnike. Želimo digitalnim putem omogućiti državu kao uslugu građanima.