Završna konferencija projekta „Upravljanje zemljišnim podacima”

  • Slika /slike/Projekti/EU projekti/Upravljanje zemljišnim podacima/Završna konferencija projekta - Upravljanje zemljišnim podacima/upr zemlj podacima_zavr konf_28 11 2022_slika1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Na završnoj konferenciji projekta „Upravljanje zemljišnim podacima” održanoj u ponedjeljak, 28. studenoga 2022. godine u hotelu Westin predstavljeni su rezultati projekta čija će realizacija omogućiti podatke iz zemljišnih knjiga i katastra na jednom mjestu, u jedinstvenoj bazi podataka.

       
Cilj projekta bila je uspostava sustava za upravljanje zemljišnim podacima koji će osigurati učinkovitu razmjenu zemljišnih podataka putem elektroničkih usluga između tijela državne uprave, Ministarstva pravosuđa i uprave i Državne geodetske uprave kao pružatelja podataka te potencijalnih korisnika – primjerice Ministarstva unutarnjih poslova, Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, Ministarstva financija - Porezne uprave, Ministarstva kulture i medija te jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
Svrha projekta „Upravljanje zemljišnim podacima” bila je uspostava interoperabilnog sustava za upravljanje zemljišnim podacima u sklopu Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS) kako bi se ostvarile pretpostavke za ubrzanje ekonomske aktivnosti u gospodarstvu.
Ukupna vrijednosti projekta je 21.925.880,00 kuna, od čega je 18.631.898,00 kuna sufinancirano sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj.
Projekt se provodi od 29. listopada 2018. do 29. prosinca 2022. godine.
Korisnik projekta je Ministarstvo pravosuđa i uprave, dok je partner Državna geodetska uprava.
Rezultati projekta su sljedeći:
  • Mobilna aplikacija Moje nekretnine koja građanima omogućuje nove funkcionalnosti koje su dostupne u sustavu e-Građani, a to su: popis svih nekretnina na kojima je korisnik upisan kao vlasnik s OIB-om u zemljišne knjige, popis svih nekretnina na kojima je korisnik upisan kao posjednik s OIB-om u katastarski operati i notifikacije o svim promjenama na nekretninama na kojima je osobi upisan OIB (npr. upis plombe, promjena vlasništva i slično).
  • Osvježavanje podataka na javnom dijelu OSS-a svakih 15 minuta (prije 24 satno). Riječ je o „Jedinstveno poslužno mjesto“ poznatiji pod nazivom One Stop Shop (OSS) koji predstavlja javni podsustav Zajedničkog informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra (ZIS) odnosno portal Uređena zemlja.
  • Povezanost OSS-a s drugim zemljišnim podacima čime su vidljivi podaci o prostornim planovima, uporabnim dozvolama, infrastrukturi, dok se za detaljnije podatke korisnike upućuje na izborne registre.
  • Povezivanje OSS-a s e-Ovlaštenjima, e-Pristojbama i Državnom sabirnicom (GSB).
  • Novi servisi za spajanje vanjskih korisnika odnosno javnopravnim tijelima te jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave koji omogućuje tim tijelima da izravno u svoje sustave dobiju podatke iz zemljišnih knjiga i katastra (npr. u sustav mogu izravno dobiti podatke iz zemljišnoknjižnog izvatka, rješenje o upisu, zbirku isprava i slično).
  • Registar izvlaštenih nekretnina koji će biti javno dostupan od 1. siječnja 2023. godine.
  • Poslovna inteligencija (BI) i izrada izvještaja – primjerice izvještaj o površini poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području određene općina.
  • Nabavljena i instalirana 24 skenera koji su distribuirani na sudove diljem Republike Hrvatske. 
Tijekom projekta „Upravljanje zemljišnim podacima” provedene su sljedeće aktivnosti:
  • Izrada Analize i potreba poslovnih modela o zemljišnim podacima ZIS-a
  • Dizajn, razvoj i implementacija sustava za upravljanje zemljišnim podacima
  • Nabava i instalacija 24 skenera na sudove RH
Osigurana promidžba i vidljivost projekta.