Završna konferencija projekta „e-Sudski registar – faza 2“
U Ministarstvu pravosuđa i uprave održana je završna konferencija projekta „e-Sudski registar - faza 2,“ vrijednog preko 1,4 milijuna eura.
Uzvanicima se uvodno obratio državni tajnik Ministarstva pravosuđa i uprave Juro Martinović podsjetivši kako je Sudski registar bio prva javna knjiga u Hrvatskoj koja se u elektroničkom obliku počela voditi prije 28 godina.„Budući da je u funkciji na svim trgovačkim sudovima od 17. ožujka 1995. godine, pokazala se potreba za njegovom daljnjom modernizacijom,“ naglasio je državni tajnik Martinović.
Cilj projekta odnosio se na nadogradnja Sudskog registra i uvođenje novih e-usluga za poboljšanje i pojednostavljenje komunikacije gospodarskih subjekata sa sudovima.
„Ovo su alati koji su primarno potrebni našem gospodarstvu, ali i gospodarstvu Europske unije jer će ubrzati procese. Pritom je važno da podaci koji se nalaze u registru budu dostupni i pouzdani te da predstavljaju indikator novim sudionicima u gospodarskim zbivanjima,“ zaključio je državni tajnik Martinović.
Osim državnog tajnika Martinovića, uzvanicima se obratila i Andrijana Anić Antić, pomoćnica ravnatelja Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije (SAFU) koja je imala ulogu posredničkog tijela razine 2 unutar projekta.
„Nadogradnja e-usluga trebala bi svim građanima olakšati postupanje, komuniciranje i svakodnevni život u administrativnom smislu,“ naglasila je pomoćnica ravnatelja Anić Antić.
Ovim projektom građanima Europske unije i Europskog gospodarskog prostora omogućilo se korištenje svih prednosti jedinstvenog tržišta pomoću digitalizacije najvažnijih administrativnih i sudskih postupaka.
Opće informacije o projektu predstavila je voditeljica projekta iz Ministarstva pravosuđa i uprave Ana Bokulić, dok je o glavnim aktivnostima i pozitivnim učincima projekta govorila Iva Uljanić Škreblin iz tvrtke Primus savjetovanje d.o.o.
Ključne pogodnosti za građane odnose se na mogućnost elektroničkog preuzimanja pismena, upis promjena bez potrebe dolaska na trgovački sud ili kod javnog bilježnika, skraćivanje postupka osnivanja ili upisa promjena u Sudski registar te bolju informiranost o uvjetima i načinu osnivanja trgovačkih društava u Republici Hrvatskoj.
Uspostava elektroničke komunikacije sa Sudskim registrom doprinosi stvaranju jednostavnijeg pravnog i fiskalnog okruženja za gospodarske subjekte te poticanju konkurentnosti i ulaganja u hrvatsko gospodarstvo smanjenjem administrativnih opterećenja i povećanjem pravne sigurnosti.
Projekt je sufinanciran sredstvima Europskog fonda za regionalni razvoj, a ulogu upravljačkog tijela imalo je Ministarstvo regionalnoga razvoja i fondova Europske unije.