Projekt „CISUR – Jačanje pravosudne suradnje u primjeni Uredbe o nasljeđivanju u Hrvatskoj i Sloveniji“
Projekt „Jačanje pravosudne suradnje u primjeni Uredbe o nasljeđivanju u Hrvatskoj i Sloveniji (CISUR)“( u nastavku teksta: Projekt) bavi se implementacijom Uredbe (EU) br. 650/2012 Europskog Parlamenta i Vijeća od 4. srpnja 2012. o nadležnosti, mjerodavnom pravu, priznavanju i izvršavanju odluka i prihvaćanju i izvršavanju javnih isprava u nasljednim stvarima i o uspostavi europske potvrde o nasljeđivanju (dalje: Uredba). Projekt provodi Hrvatski pravni centar u partnerstvu s Ministarstvom pravosuđa RH, Hrvatskom javnobilježničkom komorom, Mirovnim inštitutom (organizacija civilnog društva iz Slovenije) i Notarskom zbornicom Slovenije, a u suradnji s Vrhovnim sudom RH. Provedba projekta traje 20 mjeseci, od 1. prosinca 2018. do 31. srpnja 2020. Projekt je sufinanciran iz Programa za pravosuđe Europske Unije (2014-2020).
Glavna svrha ove aktivnosti jest ispitati stanje u primjeni Uredbe u Hrvatskoj i Sloveniji radi razjašnjavanja potencijalnih problematičnih pitanja, razvijanja smjernica koje bi olakšale njezino koherentno provođenje i davanje preporuka za buduće izmjene provedbene prakse, kako unutar dvije zemlje, tako i na razini EU. Istraživanje se sastoji od izrade pregleda regulatornog i institucionalnog okvira i empirijskog istraživanja koje će se provoditi putem polusktrukturiranih intervja s javnim bilježnicima, sucima i odvjetnicima te fokusnih grupa. Istraživanje će se okončati izradom Završnog izvješća , na temelju kojeg će se izraditi preporuke u odnosu na implementaciju Uredbe kao polazište za pripremu i izvođenje svih drugi projektnih aktivnosti.
Kako bi se pospješila primjena Uredbe te kako bi se rezultati provedenih istraživanja i izrađenih preporuka integrirali u prakse profesionalnih skupina (javnih bilježnika, sudaca i odvjetnika), izradit će se Vodič za implementaciju Uredbe. Na temelju Vodiča pripremit će se program za treninge stručnjaka praktičara koji primjenjuju Uredbu te će se održati pilot trening i on line trening za navedene skupine pravnika.
Također, izradit će se informativni materijal za širu javnost kao informacija i instrukcija za EU građane/ke, potencijalne nasljednike iz Hrvatske i Slovenije u zemljama EU i vice versa
Nakon što se završi istraživanje i izrade preporuke, organizirat će se stručni skup za aktere u provođenju i primjeni Uredbe u Hrvatskoj i Slovenija kako bi raspravili rezultate istraživanja i preporuke, razmijenili znanja i iskustva te zaključcima doprinijeli razvoju daljih projektnih aktivnosti. Na završnom javnom skupu (međunarodni kolokvij) predstavit će se svi projektni rezultati, no, ujedno treba predstavljati i sponu i čvršću povezanost radi dalje suradnje među ekspertima i tijelima javne vlasti u području primjene Uredbe u Hrvatskoj i Sloveniji.
Tijekom provedbe projekta svih 20 mjeseci, diseminirat će se informacije i rezultati projekta, ovisno o fazi implementacije, na temelju plana koji će biti izrađen na početku provedbe Projekta.
Ciljevi projekta
- istražiti u kojoj mjeri i na koji način Hrvatska i Slovenija uspješno primjenjuju Uredbu i nacionalne provedbene zakone (putem sekundarne analize podataka i empirijskog istraživanja), kao i probleme s kojima se susreću nadležna tijela prilikom primjene Uredbe, te izraditi preporuke u odnosu na primjenu Uredbe;
- povećati stručna znanja potrebna za primjenu Uredbe (putem izrade Vodiča za implementaciju Uredbe za pravnike praktičare te provođenja treninga za implementaciju Uredbe za pravnike praktičare);
- informirati građane o postojanju Uredbe kako bi oni unaprijed mogli urediti pitanja koja se odnose na nasljeđivanje, putem objave informativnog materijala za širu javnost;
- diseminirati preporuke i Vodič među relevantnim institucijama i stručnoj javnosti;
- pridonijeti razvoju suradnje i uzajamnog povjerenja između tijela javne vlasti i profesionalnih skupina koje primijenjuju Uredbu u Hrvatskoj i Sloveniji (putem stručnog skupa za otvaranje kolegijalnog dijaloga među akterima u području provedbe i primjene Uredbe kao i putem završnog skupa na Projektu/međunarodni kolokvij).
Glavne projektne aktivnosti
- Istraživanje regulatornog i institucionalnog okvira za primjenu Uredbe i prakse u Hrvatskoj i Sloveniji
Glavna svrha ove aktivnosti jest ispitati stanje u primjeni Uredbe u Hrvatskoj i Sloveniji radi razjašnjavanja potencijalnih problematičnih pitanja, razvijanja smjernica koje bi olakšale njezino koherentno provođenje i davanje preporuka za buduće izmjene provedbene prakse, kako unutar dvije zemlje, tako i na razini EU. Istraživanje se sastoji od izrade pregleda regulatornog i institucionalnog okvira i empirijskog istraživanja koje će se provoditi putem polusktrukturiranih intervja s javnim bilježnicima, sucima i odvjetnicima te fokusnih grupa. Istraživanje će se okončati izradom Završnog izvješća , na temelju kojeg će se izraditi preporuke u odnosu na implementaciju Uredbe kao polazište za pripremu i izvođenje svih drugi projektnih aktivnosti.
- Razvoj alata/instrumenata za podizanje znanja o primjeni Uredbe
Kako bi se pospješila primjena Uredbe te kako bi se rezultati provedenih istraživanja i izrađenih preporuka integrirali u prakse profesionalnih skupina (javnih bilježnika, sudaca i odvjetnika), izradit će se Vodič za implementaciju Uredbe. Na temelju Vodiča pripremit će se program za treninge stručnjaka praktičara koji primjenjuju Uredbu te će se održati pilot trening i on line trening za navedene skupine pravnika.
Također, izradit će se informativni materijal za širu javnost kao informacija i instrukcija za EU građane/ke, potencijalne nasljednike iz Hrvatske i Slovenije u zemljama EU i vice versa
- Razmjena znanja i zagovaračke aktivnosti
Nakon što se završi istraživanje i izrade preporuke, organizirat će se stručni skup za aktere u provođenju i primjeni Uredbe u Hrvatskoj i Slovenija kako bi raspravili rezultate istraživanja i preporuke, razmijenili znanja i iskustva te zaključcima doprinijeli razvoju daljih projektnih aktivnosti. Na završnom javnom skupu (međunarodni kolokvij) predstavit će se svi projektni rezultati, no, ujedno treba predstavljati i sponu i čvršću povezanost radi dalje suradnje među ekspertima i tijelima javne vlasti u području primjene Uredbe u Hrvatskoj i Sloveniji.
Tijekom provedbe projekta svih 20 mjeseci, diseminirat će se informacije i rezultati projekta, ovisno o fazi implementacije, na temelju plana koji će biti izrađen na početku provedbe Projekta.
Projektni tim - koordinacija provedbe i stručna provedba Projekta
-
Menadžerski tim:
-
voditeljica i nacionalna koordinatorica za Hrvatsku (Anja Šupraha),
-
nacionalna koordinatorica za Sloveniju (Katarina Vučko),
-
asistentice na projektu (Marina Jukić i Franja Arlič)
-
-
Ekspertni tim:
-
pravni stručnjaci (doc.dr.sc. Slađana Aras Kramar; Katarina Vučko) i
-
istraživači (doc.dr.sc. Marko Turk i Katarina Vučko)
-
-
Eksperti iz partnerskih organizacija:
-
Maja Rakić (načelnica Sektora za međunarodnu pravnu pomoć i pravosudnu suradnju s državama članicama EU, Ministarstvo pravosuđa RH) i
-
Filip Milak (stručni savjetnik za međunarodnu suradnju i odnose s javnošću, Hrvatska javnobilježnička komora)
-
Odbor Projekta - nadzor, usmjeravanje i evaluacija provedbe Projekta u odnosu na substantivna pitanja provedbe
-
Predstavnici partnerskih i suradne organizacije:
-
HPC-a (Vesna Grubić, direktorica),
-
Ministarstva pravosuđa HR (Ivan Crnčec, pomoćnik ministra u Upravi za europske poslove, međunarodnu i pravosudnu suradnju),
-
Hrvatske javnobilježničke komore (Ljiljana Vodopija Čengić, javna bilježnica),
-
Mirovnog inštituta (Katarina Vučko, pravna stručnjakinja),
-
Notarske zbornice Slovenije (Sonja Kralj, predsjednica Notarske zbornice Slovenije),
-
Vrhovnog suda RH (Damir Kontrec, sudac i predsjednik Građanskog odjela Vrhovnog suda),
-
-
Glavni stručnjak na Projektu, prof.dr.sc. Mihajlo Dika
Kontakti za Projekt i provedbu u Hrvatskoj: |
Kontakti za provedbu Projekta u Sloveniji: |
|
Anja Šupraha, voditeljica projekta | Katarina Vučko, nacionalna koordinatorica projekta za Sloveniju | |
hpc@hpc.hr | katarina.vucko@mirovni-institut.si | |
tel.: +385 1 4854 934 | tel.: +386 1 234 77 20 |