Aktivnosti

Provedene aktivnosti
Ovdje možete pronaći kratak opis već provedenih aktivnosti, razvrstanih prema planu rada. Završna izvješća i prezentacije možete naći na ovoj web stranici u okviru dijela „dokumenti“.


Komponenta 1: „Jačanje institucionalnih i administrativnih kapaciteta institucija dionika, s obzirom na sustav praćenja sustava ovrhe"

1.1.1. Aktivnost pod nazivom „Analiza pravnog okvira (zakoni i podzakonski akti kojima se regulira sustav ovrhe u Republici Hrvatskoj) i priprema odgovarajućeg izvješća“ provedena ja u periodu od 9. do 13. lipnja 2014. Šestoro kratkoročnih stručnjaka je analiziralo pravni okvir kojim se regulira sustav ovrhe u Republici Hrvatskoj, te su  predali završno izvješće s preporukama za poboljšanje. Oni su  predstavili svoj rad 13. lipnja.

1.1.2 Aktivnost pod nazivom „Analiza tehničke provedbe (cjelokupni proces prisilne naplate tražbina i problemi koji se  javljaju tijekom postupka) različitih tipova ovršnih postupaka koji su regulirani propisima koji se tiču ovrhe u Republici Hrvatskoj i priprema završnog izvješća sa rezultatima analize“ provedena je u periodu od 25. kolovoza do 5. rujna 2014. U okviru ove aktivnosti ostvarena je bliska suradnja s Općinskim građanskim sudom u Zagrebu, gdje su stručnjaci radili dulje od tjedan dana. Proveli su brojne intervjue i održali nekoliko sastanaka s predstavnicima drugih institucija, uključujući i javne bilježnike i odvjetnike koji su u velikoj mjeri pridonijeli stjecanju detaljnih spoznaja o trenutnoj situaciji.

1.1.3 Aktivnost pod nazivom „Priprema usporednog prikaza sustava za praćenje ovrhe u dvije zemlje članice sa obilježjima ovršnog sustava koja su slična hrvatskom sustavu“ provedena je u periodu od 29. rujna do 3. listopada 2014. Ova aktivnost bila je usmjerena na pripremu usporednog prikaza svih sredstava za praćenje  sustava ovrhe u Španjolskoj i Mađarskoj  kako bi se utvrdili primjeri dobre prakse te načini prilagodbe hrvatskom sustavu. Troje kratkoročnih stručnjaka je prezentiralo svoj rad 3. listopada.

1.1.4 Aktivnost pod nazivom „Organiziranje četiri regionalna okrugla stola za najmanje 20 sudionika po okruglom stolu (predstavnici Ministarstva pravosuđa, Javnobilježničke komore, FINA-e, Ministarstva financija i županijskih sudova). Teme: rezultati analize i prikaza pripremljenih u okviru aktivnosti 1.1.1-1.1.3 i prijedlozi za poboljšanje“ provedena je u periodu od 12. do 16. siječnja 2015. godine. Okrugli stolovi su organizirani u Zagrebu, Varaždinu, Zadru i Splitu. Predstavnici navedenih institucija su imali priliku razgovarati sa španjolskim i mađarskim stručnjacima o mogućim načinima za poboljšanje sustava praćenja ovrhe.

1.1.5 Aktivnost pod nazivom „Priprema preporuka za poboljšanje sustava za praćenje ovrhe (s definiranim pokazateljima za praćenje, kriterijima za ocjenjivanje i modelima izvještaja o aktivnostima praćenja)“ provedena je u periodu od 23. do 27. veljače 2015. Na temelju rezultata prethodnih aktivnosti (podaci i zaključci izvedenih iz usporednih prikaza sustava ovrhe, pripremljenih u okviru aktivnosti 1.1.3 te zaključaka izvedenih tijekom okruglih stolova, organiziranih u okviru aktivnosti 1.1.4) dvije stručnjakinje su pripremile konačno izvješće s preporukama koje su proučene od strane Ministarstva pravosuđa Republike Hrvatske.  

1.1.6 Aktivnost pod nazivom „Izrada sveobuhvatnih i detaljnih praktičnih smjernica za postupanje ovršitelja namijenjenih svim tipovima predmeta ovrhe; tisak i distribuiranje najmanje 300 vodiča-smjernica za rad ovršitelja po općinskim sudovima i u Ministarstvu pravosuđa“ provedena je u periodu od 2. do 13. veljače 2015. Praktične smjernice su već izrađene; u tijeku je proces tiska.

1.2.1. Aktivnost pod nazivom „Provođenje analize potreba za osposobljavanjem (TNA) za praćenje sustava ovrhe namijenjenog djelatnicima institucija uključenih u praćenje ovrhe i priprema TNA izvješća" provedena je od 16. do 27. ožujka 2015. Kratkoročni stručnjaci prikupili su informacije o ranije provedenim obukama te potrebama za budućim obukama djelatnika sljedećih institucija: Ministarstvo pravosuđa, Ministarstvo financija, Javnobilježnička komora i FINA. Održani su razgovori i podijeljen je upitnik. Nakon što se provede analiza podataka to će predstavljati temelj za izradu materijala za obuku koji će se koristiti tijekom nadolazećih seminara.

1.2.2 Aktivnost pod nazivom „Priprema programa i materijala za obuku koji će biti podijeljen na obuci koja će se provoditi u okviru aktivnosti 1.2.3” provedena je od 21. do 25. rujna 2015. Na temelju TNA izvješća (analiza potreba za obukom), koje je pripremljeno u okviru aktivnosti 1.2.1, mješovit radni tim sastavljen od stručnjaka iz zemlje članice i zemlje korisnice izradio je program obuke i pripremio materijale za obuku, koja je namijenjena predstavnicima županijskih sudova, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva financija, Javnobilježničke komore, FINA-e i svih drugih relevantnih institucija. Ovi materijali za obuku koristit će se tijekom stručnog usavršavanja uz rad organiziranog u okviru planirane aktivnosti 1.2.3.

1.3.1 Aktivnost pod nazivom „Provođenje analize potreba za obukom (TNA) za dionike iz sustava ovrhe, uzimajući u obzir nadležnosti i djelokrug rada pojedinih dionika i priprema TNA izvješća" provedena je od 11. do 15. svibnja 2015. godine. Prva aktivnost u dijelu 1.3 namijenjena je općinskim sudovima, Ministarstvu pravosuđa, Ministarstvu financija, Odvjetničkoj komori, Javnobilježničkoj komori, Ministarstvu unutarnjih poslova i FINA-i. Na temelju prikupljenih podataka pripremljen je material za obuku koji će se koristiti na seminarima organiziranim u okviru dvije naredne aktivnosti u ovom dijelu.

1.3.2 Aktivnost pod nazivom „Priprema plana obuke s detaljnim programom i materijalima za obuku predstavnika institucija dionika na temelju TNA izvješća i priprema plana s detaljnim programom i materijalima za seminare namijenjene za obuku trenera (ToT - 'train-the-trainers'). Pri izradi materijala treba uzeti u obzir različite uloge svakog od dionika u sustavu ovrhe" provedena je od 13. do 17. srpnja 2015. godine. Na temelju izvješća TNA stručnjaci iz zemlje korisnice izradili su program i materijale za obuku predstavnika institucija dionika (koja se provodi u okviru aktivnosti 1.3.3) i za seminare za obuku trenera (koja se provodi u okviru aktivnosti 1.3.4), namijenjene predstavnicima općinskih sudova, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva financija, Odvjetničke komore, Javnobilježničke komore, Ministarstva unutarnjih poslova i FINA-e.
Komponenta 2: „Jačanje međuinstitucionalne suradnje dionika koji sudjeluju u sustavu ovrhe”

2.1.1 Aktivnost pod nazivom „Analiza komunikacijskih procedura i mehanizama za razmjenu informacija između relevantnih institucija u pogledu sustava ovrhe i priprema izvješća o analizi“ provedena je u periodu od 3. do 14. studenog 2014. Kratkoročni stručnjaci su analizirali komunikacijske procedure i mehanizme za razmjenu informacija između općinskih sudova, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva financija, Odvjetničke komore, Gospodarsko-socijalnog vijeća, Ministarstva unutarnjih poslova i FINA-e. Održani su sastanci sa predstavnicima tih institucija kako bi se prikupile relevantne informacije i pripremilo odgovarajuće izvješće.

2.1.2 Aktivnost pod nazivom „Usporedna analiza uloga i nadležnosti (poslovni procesi i protok informacija među dionicima) ustanova za provedbu ovrhe u dvije zemlje članice analiziranih u okviru Aktivnosti 1.1.3 i priprema odgovarajućeg izvješća uz isticanje primjera dobre prakse u EU“ provedena je u periodu od 15. do 19. rujna. Četiri kratkoročna stručnjaka provela su usporednu analizu uloga i nadležnosti ustanova za provedbu ovrhe u Španjolskoj i Mađarskoj te su pripremili završno izvješće ističući primjere dobre prakse u EU. Preliminarni rezultati pružene tehničke pomoći prezentirani su 19. rujna.

2.1.3 Aktivnost pod nazivom „Organiziranje četiri regionalna okrugla stola za najmanje 20 sudionika po okruglom stolu. Glavna tema za razgovor je rasprava o rješenjima za poboljšanje suradnje između sudionika u ovršnom sustavu na temelju rezultata do kojih se došlo u okviru aktivnosti 2.1.1-2.1.2“ provedena je u periodu od 15. do 19. prosinca 2014. godine. Okrugli stolovi su organizirani u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu. U radu stolova aktivno su sudjelovali predstavnici općinskih sudova, Ministarstva pravosuđa, Ministarstva financija, Odvjetničke komore, Gospodarsko-socijalnog vijeća, Ministarstva unutarnjih poslova i FINA-e.

2.1.4 Aktivnost pod nazivom „Priprema preporuka za poboljšanje koordinacije i komunikacijskih mehanizama između dionika u okviru sustava ovrhe, uzimajući u obzir pravni okvir i nadležnosti za praćenje predložene u okviru rezultata 1.1" provest će se od 13. do 24. travnja 2014. Nakon što rezultat 1.1 bude ostvaren, treba uzeti u obzir prikupljene informacije i izvedene zaključke kako bi se pripremile preporuke za poboljšanje koordinacije između dionika.

2.1.5 Aktivnost pod nazivom „Osnivanje radne skupine (koja bi se sastojala od predstavnika iz relevantnih institucija) i priprema protokola za opći informacijski tok (poslovni procesi za razmjenu informacija između dionika u okviru sustava ovrhe)" provest će se od 18. do 29. svibnja 2015. Ovaj protokol obuhvatit će opća načela za razmjenu informacija; obratit će se pažnja na zakonski okvir za zaštitu podataka te će se odrediti praktični aspekti koordinacije i suradnje između dionika, kako bi se poboljšala učinkovitost sustava ovrhe.

2.1.6 Aktivnost pod nazivom „Priprema materijala za radionice i organiziranje najmanje 4 regionalne zajedničke radionice za djelatnike nadležnih institucija (najmanje 5 zastupnika po instituciji) s ciljem da se svim dionicima predstave poslovni procesi vezani uz provedbu Protokola o protoku općih informacija" provedena je od 29. lipnja do 10. srpnja 2015. Kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice pripremili su materijale za radionice koji su korišteni kao smjernice za provedbu Protokola o protoku općih informacija na 4 regionalne zajedničke radionice kada će poslovni protokol biti predstavljen svim dionicima. Jednodnevne radionice organizirane su u Splitu, Rijeci, Zagrebu i Osijeku.

2.2.1 Aktivnost pod nazivom „Priprema pregleda rješenja iz najmanje jedne zemlje članice EU (jedna od zemalja članica koja je analizirana u okviru aktivnosti 1.1.3) u odnosu na interoperabilnost i međusobnu povezanost ustanova koji su potrebni za učinkovit sustav ovrhe (uz davanje preporuka sa primjerima dobre prakse)“ provedena je u periodu od 27. do 31. listopada 2014. Pomoć je pružena u svrhu provođenja studije o IT rješenjima koja se koriste u Španjolskoj, a odnose se na interoperabilnost i povezanost ustanova uključenih u sustav ovrhe i uključuje davanje preporuke u vidu primjera dobre prakse radi  postizanja veće učinkovitosti. Sadržaj ove aktivnosti je bio strogo tehničke prirode.

2.2.2 Aktivnost pod nazivom „Provođenje skrininga IT sustava (analiza IT strukture i poslovnih procesa iz IT aspekta) u vezi s implementiranjem sustava ovrhe u institucijama dionicima i relevantnim tijelima državnim uprave i priprema izvješća sa preporukama za najmanje dva modela koji se mogu primijeniti na hrvatski ovršni sustav“ provedena je u periodu između 2 i 13. veljače 2015.  Dva španjolska kratkoročna stručnjaka provela su kompletan skrining IT rješenja koja koriste relevantne institucije dionici u vezi sa sustavom građanske ovrhe.  Ova aktivnost je temelj za dvije predstojeće aktivnosti tehničke pomoći prilikom kojih će se korisničkoj instituciji dostaviti analiza troškova i funkcionalne specifikacije za poboljšanje IT sustava.

2.2.3 Aktivnost pod nazivom „Priprema analize troškova i koristi za poboljšanje međusobne informatičke povezanosti i interoperabilnosti u skladu s preporukama predloženim u okviru aktivnost 2.2.2" provedena je od 20. do 24. travnja 2015. Kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice organizirali su radionicu s ciljem da se analiziraju dva modela predložena u okviru aktivnosti 2.2.2 i pripremi analiza troškova i koristi za poboljšanje međusobne informatičke povezanosti i interoperabilnosti. Pri provođenju ove analize troškova i koristi uzeti su u obzir troškovi, prednosti i nedostaci izrade i imlementiranja određenog sustava u Republici Hrvatskoj, životni vijek i očekivana korist.

2.2.4 Aktivnost pod nazivom „Priprema funkcionalnih specifikacija određenog IT rješenja za međusobnu povezanost i interoperabilnost između dionika u sustavu ovrhe (funkcionalne specifikacije pripremit će se za najbolje primjenjivi model u skladu s rezultatima analize troškova i koristi)" provedena je od 21. do 25. rujna 2015. Kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice u suradnji sa stručnjacima iz zemlje korisnice složili su se oko najboljeg primjenjivog modela u skladu s rezultatima analize koristi i troškova i pripremili funkcionalne specifikacije za odabrani model. Ove specifikacije temelje se na rezultatima aktivnosti 2.2.3, uzimajući u obzir i uvjete promatrane s pravne točke gledišta, kao što su propisi o zaštiti podataka i ograničenju pristupa informacijama.
 

Komponenta 3: „Podizanje svijesti javnosti o sustavu ovrhe”
 
3.1.1 Aktivnost pod nazivom „Konzultacije sa svim dionicima radi prikupljanja korisnih informacija te prijedloga za podizanje svijesti javnosti o ovršnom sustavu "provedena je od 4. do 15. svibnja 2015. Ovo je prva aktivnost u okviru Komponente III.  Stručnjaci  za odnose s javnošću radili su na procjeni trenutne situacije u pogledu svijesti javnosti o sustavu ovrhe. Institucijama uključenim u provedbu i široj javnosti podijeljen je upitnik. Ove informacije koristit će se za pripremu detaljnog komunikacijskog plana u okviru aktivnosti 3.1.2.

3.1.2 Aktivnost pod nazivom "Priprema detaljnog komunikacijskog plana o sustavu ovrhe na temelju aktivnosti 3.1.1. Komunikacijski plan treba obuhvatiti sljedeće teme koje će biti predstavljene široj javnosti: glavna obilježja sustava ovrhe u Republici Hrvatskoj, uključene institucije i njihove nadležnosti, zaštita sudionika u ovrsi putem pravnih lijekova i glavne novine u postupku ovrhe. Ovaj komunikacijski plan treba sadržavati najmanje dva modela (pristupa) za podizanje svijesti javnosti o sustavu ovrhe. Djelatnici Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo i Samostalnog odjela za odnose s javnošću Ministarstva pravosuđa sudjelovat će u izradi modela za podizanje svijesti javnosti" provedena je u dva različita razdoblja: od 15. do 19. lipnja 2015. godine i od 24. do 28. kolovoza 2015. Kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice zajedno s djelatnicima Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo i Samostalnog odjela za odnose s javnošću Ministarstva pravosuđa pripremili su usporednu studiju dvaju najboljih modela za podizanje svijesti javnosti kako bi ih koristili kao referencu za izradu Komunikacijskog plana. Priprema ova dva modela temeljit će se na specifičnostima Hrvatske, analizi koristi i troškova provedbe, očekivanim rezultati i ciljnim skupinama. Nakon dogovora oko ta dva pristupa, kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice u suradnji s hrvatskim stručnjacima iz ustanova navedenih u okviru aktivnosti 3.1.1 izradit će Komunikacijski plan koji će se predstaviti javnosti, a Plan će sadržavati: glavne značajke sustava ovrhe u Republici Hrvatskoj, uključene institucije i njihove nadležnosti, zaštitu sudionika u ovrsi putem pravnih lijekova i glavne novine u postupku ovrhe. Ovaj komunikacijski plan za cilj ima poboljšanje načina na koji građani percipiraju sustav ovrhe.
 
 
Predstojeće aktivnosti
1.3.3 Aktivnost pod nazivom „Provođenje 12 seminara za dionike na temelju njihove uloge u postupku ovrhe (tri seminara u svakom od sljedećih gradova: Zagreb, Osijek, Rijeka i Split). Ukupno, održat će se obuka za najmanje 60 sudaca, 40 sudskih savjetnika, 50 ovršitelja, 25 javnih bilježnika i 10 predstavnika drugih dionika. Glavna tema ovih seminara je nadležnost svakog od dionika, problemi u provedbi postupka ovrhe i načini za poboljšanje učinkovitosti sustava ovrhe" provest će se od 9. do 20. studenog 2015. godine.

3.1.1 b) Aktivnost pod nazivom „Definiranje podataka koji će se koristiti za promotivne materijale (npr. korisne informacije za građane kako bi ih se informiralo o postupku ovrhe i osobnom stečaju) na temelju prikupljenih podataka o sustavu ovrhe koji su od interesa za javnost" provest će se od 19. do 23. listopada 2015. Kratkoročni stručnjaci iz zemlje članice, zajedno s predstavnicima Ministarstva pravosuđa, posebno predstavnicima Uprave za građansko, trgovačko i upravno pravo i Samostalnog odjela za odnose s javnošću, utvrdit će podatke koji će se koristiti za promotivne materijale, o općem građanskom ovršnom postupku i o osobnom stečaju. Informacije moraju biti usmjerene na unaprjeđivanje znanja javnosti o sustavu ovrhe.