- Objavljeno: 12.12.2024.
Na sjednici Vlade najavljena nova zapošljavanja na općinskim sudovima te mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada i za službenike lokalne i područne (regionalne) samouprave
Na 49. sjednici Vlade državna tajnica Fadila Bahović predstavila je Nacrt konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi te Prijedlog zaključka u vezi s Detaljnim planom osnivanja, obnove i otvaranja zemljišnih knjiga.
Utvrđena mogućnost zadržavanja u službi onih službenika koji ispunjavaju uvjete za starosnu mirovinuZakonom o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi omogućeno je funkcionalno spajanje dviju ili više jedinica lokalne samouprave, radi obavljanja zajedničkih poslova, a jedan od načina obavljanja zajedničkih poslova je putem zajedničkog upravnog tijela ili zajedničkog službenika.
„Uvažavajući činjenicu da je sve veći interes jedinica lokalne samouprave za ovim funkcionalnim spajanjem, konačnim prijedlogom Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, predlaže se urediti statusna pitanja zajedničkih službenika, odnosno službenika zajedničkog upravnog tijela,“ naglasila je državna tajnica Bahović na početku svog izlaganja.
Zakonom se propisuje da će se sva statusna pitanja zajedničkih službenika urediti sporazumom kojeg sklapaju općinski načelnici, odnosno gradonačelnici onih jedinica koje su se funkcionalno spojile.
Državna tajnica Bahović objasnila je kako se konačnim prijedlogom Zakona usklađuju odredbe o obvezi polaganja državnog ispita sa Zakonom o državnim službenicima, čime se propisuje obveza polaganja državnog ispita I. i II. razine, rokovi za polaganje ispita, kao i posljedice neizvršenja te obveze.
„Nadalje, propisuje se rok za raspisivanje javnog natječaja imenovanja pročelnika upravnog tijela u slučaju ustrojavanja novog upravnog tijela ili razrješenja dotadašnjeg pročelnika,“ napomenula je državna tajnica.
U skladu sa Strategijom sprječavanja korupcije 2021. - 2030. propisuje se donošenje Etičkog kodeksa kojim će se detaljnije urediti pravila ponašanja službenika i namještenika upravnih tijela, a propisuje se i obveza potpisivanja izjave o nepostojanju sukoba interesa.
Državna tajnica Bahović istaknula je kako se konačnim prijedlogom Zakona uvodi mogućnost rada na izdvojenom mjestu rada i rada na daljinu, kao i rada s nepunim radnim vremenom jednako kao što je to propisano i za državne službenike Zakonom o državnim službenicima.
„Ono što vjerujem da će biti dobro dočekano i razveseliti službenike koji su napunili 65 godina života jest da se utvrđuje mogućnost zadržavanja u službi u nepunom radnom vremenu onih službenika koji ispunjavaju uvjete za starosnu mirovinu i to do navršene 67. godine života. Ovo također predstavlja izjednačavanje u statusu s državnim službenicima,“ kazala je državna tajnica Bahović.
U narednom trogodišnjem razdoblju na općinskim sudovima zaposlit će se 144 službenika
U okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. - 2026. provodi se projekt Unaprjeđenja informacijskog sustava zemljišnih knjiga i katastra. Ovim projektom postavljen je cilj da do 2026. godine 60% katastarskih čestica u Republici Hrvatskoj bude upisano u Bazu zemljišnih podataka što će doprinijeti većoj pravnoj sigurnosti za investitore i stvoriti preduvjete za bolje funkcioniranje tržišta nekretnina.
„Jedna od aktivnosti u ostvarenju tog cilja je i donošenje Detaljnog plana osnivanja obnove i otvaranja zemljišnih knjiga za naredno trogodišnje razdoblje, odnosno za razdoblje 2025. - 2027., a radi se o dokumentu kojim se uređuju aktivnosti osnivanja, obnove i otvaranja zemljišne knjige,“ objasnila je državna tajnica Bahović istaknuvši kako će predloženi Detaljni plan omogućit dovršetak obnove zemljišne knjige za 66 katastarskih općina, kao i početak obnove zemljišne knjige za još 175 katastarskih općina.
Za provedbu Detaljnog plana bit će potrebno u razdoblju od naredne tri godine zaposliti 144 službenika na određeno vrijeme na općinskim sudovima čime se jačaju ljudski potencijali za provedbu svih onih potrebnih aktivnosti na osnivanju i obnovi zemljišnih knjiga.
Potrebna sredstva osigurana su u Državnom proračunu.
Možda vas zanima i...
- Zajmom Republike Hrvatske i Međunarodne banke za obnovu i razvoj smanjuju se troškovi državnih usluga na korist građana i poduzetnika
- Na sjednici Vlade usvojen Prijedlog amandmana kojim se mijenjaju formalni uvjeti za ovlaštene zemljišnoknjižne referente
- Državni tajnik Martinović na sjednici Vlade: „Pojednostavljena uspostava Baze zemljišnih podataka koja postaje dostupnija širem krugu ovlaštenika“
- Ravnateljica Fučkar: „Građani Hrvatske zadovoljni su našim uslugama, a do kraja 2026. godine uskladit ćemo 60% katastarskih čestica u bazi zemljišnih podataka“
- Građani će 29. prosinca birati predsjednika Republike Hrvatske
- Pogledajte sve