- Objavljeno: 22.11.2021.
Modifications à la Loi sur les frais de justice: un accès plus aisé à l’exonération de la taxe sur le handicap;
Povodom predstavljanja rezultata istraživanja tržišta o poznavanju i stavovima građana o e-uslugama pravosudnog sustava u okviru projekta „Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu i promocija e-usluga“, 25. listopada 2021. godine u Splitu i u Zagrebu održane su dvije konferencije.
Projekt „Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu i promocija e-usluga“ provodi se u sklopu programa Pravosuđe i unutarnji poslovi u okviru Norveškog financijskog mehanizma 2014. - 2021. Projektom upravlja Ministarstvo pravosuđa i uprave uz potporu Norveške sudske uprave u ulozi donatorskog programskog partnera te Vijeća Europe kao međunarodne partnerske organizacije. Čine ga tri komponente: Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu, Promocija e-usluga u okviru pravosuđa te Upućivanje sudaca na Europski sud za ljudska prava.
U okviru konferencije u Zagrebu predstavljen je projekt s naglaskom na treću komponentu Sekundiranje sudaca na Europskom sudu za ljudska prava, a iskustvo rada na predmetima Europskog suda za ljudska prava prezentirala je sutkinja Općinskog suda u Splitu Daniela Pivčević, koja je godinu dana provela u Strasbourgu.
Na konferenciji u Splitu predstavljeni su rezultati istraživanja tržišta o poznavanju i stavovima građana o e-uslugama pravosudnog sustava, obavljenog u okviru komponente projekta Promocija e-usluga u okviru pravosuđa.
Prisutnima su se uvodno obratili državni tajnik Ministarstva pravosuđa i uprave mr. sc. Josip Salapić i gradonačelnik Grada Splita Ivica Puljak, a službenici Ministarstva pravosuđa i uprave govorili su o cjelokupnom projektu te predstavili rezultate istraživanja.
Istraživanje tržišta dio je projektne aktivnosti usmjerene na unaprjeđenje e-usluga u pravosuđu odnosno analize korištenja e-usluga pravosudnog sustava i izrade preporuka za unaprjeđenje postojećih. Istraživanje je trajalo 44 dana te je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000 hrvatskih građana, s ciljem utvrđivanja preferiranih kanala komunikacije s državnim tijelima i pružateljima usluga te poznavanja i korištenja e-usluga pravosudnog sustava.
Istraživanje je podijeljeno na kvantitativno (anketa) i kvalitativno istraživanje (dvije fokus grupe).
Analiza rezultata istraživanja pokazala je da su ispitanici postojeće kanale komunikacije ocijenili prosječnom ocjenom 3.68 te njih 50% smatra da su jednostavno ili donekle jednostavno došli do traženih informacija. U odnosu na preferirane kanale komunikacije, većina ispitanika željela bi da se komunikacija odvija putem elektroničke pošte (83,9%), potom pisanim putem (12,7%), dok bi manji dio želio da se komunikacija odvija putem SMS poruka (11,9%).
Nadalje, 55% ispitanika koristilo je e-usluge pravosuđa, a rezultat korištenja e-usluga za nešto malo manje od polovice tih ispitanika je da su prestali fizički tražiti izdavanje isprava. Ostali ispitanici nisu koristili e-usluge pravosuđa jer ili nisu imali potrebu (73,7%) ili nisu znali da postoje e-usluge pravosuđa (34%).
Prema ispitanicima, prednosti e-usluga su preglednost, brzina i dostupnost velike količine podataka, a najvišom ocjenom ocijenjena je e-usluga Uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak (4,19), dok je najnižu ocjenu dobila usluga e-Kaznena (3,56). Za pristup e-uslugama najčešće su koristili ili stolno računalo ili prijenosno računalo jer je pristup uslugama preko pametnih telefona kompliciran zbog čestih autentifikacija i učitavanja kontrolnih brojeva koji se na ekranu loše vide.
Najveći nedostatak e-usluga pravosuđa je problem pri korištenju i snalaženju zbog različitosti sučelja, stranica, dizajna i tražilica svake pojedine e-usluge što znači da se korištenje svake e-usluge posebno mora učiti.
Osim navedenog, ispitanici su predložili i uvođenje nekih novih usluga kao što su e-Javni bilježnik, e-Odvjetnik, Izjava o nekažnjavanju u procesima javne nabave, Uvjerenje da se ne vodi prekršajni postupak u svrhu zaposlenja u inozemstvu, ali i da postoji samo jedna prijava za sve e-usluge pravosuđa.
Ukupna vrijednost projekta „Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu i promocija e-usluga“ je 74.625.000,00 kuna, a cilj je jačanje učinkovitosti i efikasnosti pravosudnog sustava.
Više informacija o Norveškom financijskom mehanizmu: eeagrants.hr.
Pisane vijesti | Projekti
Projekt „Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu i promocija e-usluga“ provodi se u sklopu programa Pravosuđe i unutarnji poslovi u okviru Norveškog financijskog mehanizma 2014. - 2021. Projektom upravlja Ministarstvo pravosuđa i uprave uz potporu Norveške sudske uprave u ulozi donatorskog programskog partnera te Vijeća Europe kao međunarodne partnerske organizacije. Čine ga tri komponente: Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu, Promocija e-usluga u okviru pravosuđa te Upućivanje sudaca na Europski sud za ljudska prava.
U okviru konferencije u Zagrebu predstavljen je projekt s naglaskom na treću komponentu Sekundiranje sudaca na Europskom sudu za ljudska prava, a iskustvo rada na predmetima Europskog suda za ljudska prava prezentirala je sutkinja Općinskog suda u Splitu Daniela Pivčević, koja je godinu dana provela u Strasbourgu.
Na konferenciji u Splitu predstavljeni su rezultati istraživanja tržišta o poznavanju i stavovima građana o e-uslugama pravosudnog sustava, obavljenog u okviru komponente projekta Promocija e-usluga u okviru pravosuđa.
Prisutnima su se uvodno obratili državni tajnik Ministarstva pravosuđa i uprave mr. sc. Josip Salapić i gradonačelnik Grada Splita Ivica Puljak, a službenici Ministarstva pravosuđa i uprave govorili su o cjelokupnom projektu te predstavili rezultate istraživanja.
Istraživanje tržišta dio je projektne aktivnosti usmjerene na unaprjeđenje e-usluga u pravosuđu odnosno analize korištenja e-usluga pravosudnog sustava i izrade preporuka za unaprjeđenje postojećih. Istraživanje je trajalo 44 dana te je provedeno na reprezentativnom uzorku od 1000 hrvatskih građana, s ciljem utvrđivanja preferiranih kanala komunikacije s državnim tijelima i pružateljima usluga te poznavanja i korištenja e-usluga pravosudnog sustava.
Istraživanje je podijeljeno na kvantitativno (anketa) i kvalitativno istraživanje (dvije fokus grupe).
Analiza rezultata istraživanja pokazala je da su ispitanici postojeće kanale komunikacije ocijenili prosječnom ocjenom 3.68 te njih 50% smatra da su jednostavno ili donekle jednostavno došli do traženih informacija. U odnosu na preferirane kanale komunikacije, većina ispitanika željela bi da se komunikacija odvija putem elektroničke pošte (83,9%), potom pisanim putem (12,7%), dok bi manji dio želio da se komunikacija odvija putem SMS poruka (11,9%).
Nadalje, 55% ispitanika koristilo je e-usluge pravosuđa, a rezultat korištenja e-usluga za nešto malo manje od polovice tih ispitanika je da su prestali fizički tražiti izdavanje isprava. Ostali ispitanici nisu koristili e-usluge pravosuđa jer ili nisu imali potrebu (73,7%) ili nisu znali da postoje e-usluge pravosuđa (34%).
Prema ispitanicima, prednosti e-usluga su preglednost, brzina i dostupnost velike količine podataka, a najvišom ocjenom ocijenjena je e-usluga Uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak (4,19), dok je najnižu ocjenu dobila usluga e-Kaznena (3,56). Za pristup e-uslugama najčešće su koristili ili stolno računalo ili prijenosno računalo jer je pristup uslugama preko pametnih telefona kompliciran zbog čestih autentifikacija i učitavanja kontrolnih brojeva koji se na ekranu loše vide.
Najveći nedostatak e-usluga pravosuđa je problem pri korištenju i snalaženju zbog različitosti sučelja, stranica, dizajna i tražilica svake pojedine e-usluge što znači da se korištenje svake e-usluge posebno mora učiti.
Osim navedenog, ispitanici su predložili i uvođenje nekih novih usluga kao što su e-Javni bilježnik, e-Odvjetnik, Izjava o nekažnjavanju u procesima javne nabave, Uvjerenje da se ne vodi prekršajni postupak u svrhu zaposlenja u inozemstvu, ali i da postoji samo jedna prijava za sve e-usluge pravosuđa.
Ukupna vrijednost projekta „Rekonstrukcija zgrade Općinskog suda u Splitu i promocija e-usluga“ je 74.625.000,00 kuna, a cilj je jačanje učinkovitosti i efikasnosti pravosudnog sustava.
Više informacija o Norveškom financijskom mehanizmu: eeagrants.hr.

De nouvelles modifications à la Loi sur les frais de justice réduisent les frais pour faciliter l'exercice du droit d'exemption pour les personnes handicapées et prescrivent une nouvelle exemption pour les consommateurs en tant que demandeurs dans les procédures de protection des intérêts collectifs
- e-Komunikacija dostupna na portalu e-Građani
- Može li uvođenje digitalnog standarda kao zadanog smanjiti trajanje sudskih postupaka?
- Trg pravde najvažniji infrastrukturni pravosudni projekt koji će utvrditi standarde za buduće investicije
- Ministar Malenica na ministarskom sastanku o digitalnoj transformaciji na Bledu
- Upis u zemljišne knjige elektroničkim putem, dostupniji podatci
- Pogledajte sve