Održana početna konferencija projekta „Implementacija e.Standarda i daljnje unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga“

Bernard Gršić: Osnovni cilj projekta je da e-Usluga bude na korist samog korisnika, tj. građanina i poduzetnika, kojeg ovaj Standard, ali i Vlada Republike Hrvatske stavlja u njezin fokus

Dana 05.10.2023. u Zagrebu u WESPA Business & Lounge centru održana je početna konferencija Projekta „Implementacija e.Standarda i daljnje unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga“ Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva.

Konferencija je održana povodom predstavljanja projekta i planiranih aktivnosti koje se provode tijekom projekta, a jedna od ključnih aktivnosti je izgradnja portala i informacijskog sustava koji će digitalizirati i unaprijediti rad na razvoju elektroničkih usluga koristeći usvojeni e.Standard (Odluka Vlade RH od dana 22.04.2021.). Također se planira provesti edukacija službenika, kao i unaprijediti tri elektroničke usluge.

Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva u svom obraćanju naglasio je važnost ovog projekta: “U cilju razvoja novih e-Usluga, unaprjeđenja postojećih i kontinuirane digitalizacije poslovanja javne uprave Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva je utvrdio nužnost standardizacije e-Usluga, osiguranja odgovarajuće implementacije definiranih e.Standarda i daljnjeg unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga. Ovaj projekt je nastavak projekta „Unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga“ kojim su jasno definirani standardi razvoja e-Usluga, dok se kroz projekt „Implementacija e.Standarda i daljnje unaprjeđenje sustava elektroničkih usluga“, planira implementirati izrađeni standard kroz uspostavu odgovarajućih alata i digitalizaciju procesa. ​ Osnovni cilj je da e-Usluga bude na korist samog korisnika, tj. građanina i poduzetnika, kojeg ovaj Standard, ali i Vlada Republike Hrvatske stavlja u njezin fokus. Isto tako, donošenjem Standarda željelo se utjecati na povećanje broja e-Usluga, kao i na sve veće uključivanje lokalne i područne (regionalne) samouprave s vlastitim e-Uslugama. Broj jedinstvenih korisnika u sustavu e-Građani se u mandatu ove Vlade znatno povećao i on trenutno prelazi broj od 1,8 milijuna korisnika. U zadnjih nekoliko godina Vlada je napravila više nego sve druge vlade u području digitalizacije, a trend rasta digitalizacije prisutan je cijelo vrijeme.  Kada govorimo o prednostima sustava e-Građani, naš je cilj da e-Građani budu bolji, moderniji i da pružaju više usluga kojima mogu riješiti više životnih situacija od početka do samog kraja.“-zaključio je državni tajnik.

Dejan Vukelić, voditelj projektnog tima u Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva, zahvalio se na velikom odazivu na ovu konferenciju te posebno istaknuo partnere projekta, a to su Ministarstvo zdravstva, Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Državna geodetska uprava i Državni zavod za intelektualno vlasništvo. Sudjelovanje i angažman, partnera zasigurno će velikim dijelom doprinijeli uspješnoj provedbi ovog projekta i svemu onome što će proizaći kao benefit za naše građane i poduzetnike.

Digitalizacija javne uprave ima višestruki utjecaj na razvoj hrvatskog društva. U odnosu na građane, dostupnost brzih, povoljnih, sigurnih i kvalitetnih elektroničkih usluga omogućava sigurno i učinkovito društveno i poslovno okruženje te je preduvjet za ravnopravno sudjelovanje svih građana u aktivnom doprinosu pametnom, održivom i uključivom razvoju. U kontekstu internog funkcioniranja javne uprave, digitalizacija povećava učinkovitost i kvalitetu rada javnih službenika, pomaže u racionalizaciji poslovanja te pridonosi etici i integritetu javnih institucija.
 
Projekt je financiran iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014.-2020, a ukupna vrijednost projekta iznosi  1.181.219,13 eura (8.899.895,50 kuna), dok su bespovratna sredstava: 1.181.219,13 eura (8.899.895,50 kuna). Razdoblje provedbe projekta je 28 mjeseci, od kolovoza 2021. do prosinca 2023.