Održana završna konferencija projekta Uspostava integralnog sustava za upravljanje službenom dokumentacijom Republike Hrvatske i okrugli stol Umjetna inteligencija za pouzdane informacije u digitalnom okruženju

Projektom je unaprijeđen Središnji katalog službenih dokumenata kao pristupačan alat koji korisnicima omogućuje sveobuhvatan i trajan pristup dokumentima i informacijama tijela javne vlasti

Kako bi ubrzali i pojednostavili prikupljanje i obradu dokumenata i podataka te poboljšali i proširili njihov prikaz i omogućili ponovnu uporabu za sve korisnike, bilo da je riječ o fizičkim ili pravnim osobama, Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva pokrenuo je 2018. godine projekt modernizacije postojeće IKT infrastrukture pod nazivom „Uspostava integralnog sustava za upravljanje službenom dokumentacijom Republike Hrvatske “. Postojeći sustav za održavanje Središnjeg kataloga i adresara uspijevao je, uz dodatna manja ažuriranja, držati korak s rastućim poslovnim potrebama i radnim procesima Ureda, međutim većina se procesa odvijala ručno ili poluautomatski uz postojanje većeg broja zastarjelih programa i aplikacija koje je bilo nemoguće nadograditi. U cilju objedinjavanja državne informacijske infrastrukture i zajedničkog korištenja informacijske i komunikacijske tehnologije nametnula se potreba integracije sustava sa drugim sličnim sustavima iz kojih bi se, uz minimalnu intervenciju službenika, na jednoobrazan način, izvršio unos i inicijalna obrada službenih dokumenata koja su tijela javne vlasti dužna dostaviti u Središnji katalog. To bi ujedno, osim uštede vremena i troškova, doprinijelo standardizaciji službenih dokumenata u Republici Hrvatskoj i većoj interoperabilnosti.

Na samom početku pozdravnu riječ su uputili državni tajnik Bernard Gršić u ime Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i dekan prof. dr. sc. Vedran Bilas u ime Fakulteta elektrotehnike i računarstva. Rezultate projekta su predstavili Tomislav Malarić, voditelj projekta iz Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Kristijan Crnković iz tvrtke ArhivPRO d.o.o. i prof. dr. sc. Jan Šnajder sa Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Laboratorij za analizu teksta i inženjerstvo znanja.

Okrugli stol Umjetna inteligencija za pouzdane informacije u digitalnom okruženju  koji je moderirao prof. dr. sc. Jan Šnajder bio je posvećen utjecaju tehnologije na pristup pouzdanim uslugama i informacijama. Na panelu su sudjelovali, državni tajnik Bernard Gršić (Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva), izv. prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović (Fakultet političkih znanosti ), prof. dr. sc. Marko Tadić (Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za lingvistiku), prof. dr. sc. Iris Goldner Lang (Pravni fakultet Sveučilišta u Zagrebu) i Zana Čizmin, Ciklopea Hrvatska.

Pri svom obraćanju državni tajnik Bernard Gršić je izjavio: „Koristim priliku zahvaliti našem projektnom partneru Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Ured je otprije uspješno surađivao s Fakultetom elektrotehnike i računarstva u razvoju tražilice pravnih propisa RH kao i na izradi servisa za automatsko indeksiranje dokumenata ključnim riječima Pojmovnika Eurovoc. Budući su već bili upoznati s radnim tijekom obrade i objave dokumenata te potrebama krajnjih korisnika, FER-u je na projektu povjereno unaprjeđenje semantičke tražilice i razvoj automatske semantičke analize dokumenta. Radi se o servisima koji će nakon uspostave novog sustava postati njegovim integralnim dijelom te ubrzati proces obrade, značajno povećati količinu obrađenih dokumenata i poboljšati njihovo indeksiranje. Kao što svi znamo, digitalno društvo u kojem živimo pruža nam mnoštvo novih mogućnosti. Hrvatske građane treba educirati kako se koristiti digitalnim tehnologijama i uslugama na radnom mjestu i u svakodnevnom životu, pri čemu je osobito važno naučiti koristiti tehnologije i usluge na siguran način. Novi sustav donosi brojne koristi u obradi i prihvatu službenih dokumenata, kao što su: jednostavniji prihvat službenih dokumenata i informacija u Središnji katalog službenih dokumenata Republike Hrvatske, automatizacija i standardizacija obrade i objave dokumenata.“
 
Projekt je sufinanciran iz Europskog socijalnog fonda u okviru Operativnog programa „Učinkoviti ljudski potencijali“ 2014.-2020. Nositelj Projekta je Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva, a partner je Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu, Laboratorij za analizu teksta i inženjerstvo znanja.