U emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" državni tajnik Bernard Gršić govorio o prednostima elektroničkog potpisivanja

Platforma za e/m-Potpis i e/m-Pečat predstavlja jedinstveno rješenje koje omogućuje tijelima državne i javne uprave elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata

Dana 15. veljače, državni tajnik Bernard Gršić gostovao je u emisiji "Dobro jutro, Hrvatska" Hrvatske radiotelevizije, gdje je govorio o projektu Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m Potpis i e/m Pečat kojeg vodi Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva. Digitalizacija javnog poslovanja započela je uspostavljanjem sustava e-Građani, koji je pokrenut s ciljem povećanja transparentnosti javnog sektora te brže i jednostavnije komunikacije između građana i javne uprave. Danas su e-Građani virtualno komunikacijsko mjesto koje omogućava siguran pristup i sve ključne informacije o  elektroničkim uslugama. Platforma za e/m-Potpis i e/m-Pečat predstavlja jedinstveno rješenje koje omogućuje tijelima državne i javne uprave elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata.
 
Skoro sve pravne osobe u Hrvatskoj kao i u EU, koriste elektronički potpis, koji u europskoj i hrvatskoj regulativi ulazi u Usluge povjerenja. Poduzeća i pojedinci koji su uključeni u razne elektroničke transakcije žele biti sigurni da dokumenti koje šalju elektronički nisu izmijenjeni te da se pošiljatelj može lako prepoznati. Povjerenje je temelj svake poslovne i trgovačke aktivnosti, a može se povećati upravo primjenom elektroničkih potpisa i ostalih usluga povjerenja. Da bi se potpis mogao primijeniti potrebno je imati certifikat, sredstvo za izradu elektroničkog potpisa i odgovarajuću računalnu aplikacija. Potpis se može primjenjivati i putem mobilnog uređaja i nakon aktivacije jednostavno se može koristiti.
 
Tom prilikom državni tajnik je naglasio kako se uspostavom platforme s elektroničkim uslugama za e-potpis i e-pečat svim državnim službenicima omogućila komunikacija s građanima na jednostavan, siguran i brz način, za razliku od klasične korespondencije s vlastoručnim potpisom koja je bila sporija, manje učinkovita i u konačnici skuplja od one koja se može ostvariti korištenjem digitalne tehnologije. S ovom platformom omogućili smo građanima i gospodarskim subjektima lakše podnošenje elektronički potpisanih dokumenata tijelima javne uprave i drugim pružateljima javnih usluga a samim tim smo dobili brži razvoj elektroničkih usluga javne uprave. Sva tijela javne vlasti koja razvijaju elektroničke usluge za svoje građane, neće morati sama razvijati funkcionalnost elektroničkog potpisivanja i pečatiranja unutar razvoja usluge, već će po potrebi preuzeti gotovo rješenje razvijeno ovim projektom. Na platformu je spojeno 641 informacijskih sustava javnopravnih tijela i uspostavljen je skup servisa namijenjenih za potpisivanje i pečatiranje različitih digitalnih sadržaja (dokumenata) koje koristi cijela javna uprava, na način da ih javnopravna tijela mogu jednostavno ugrađivati u svoje interne procese, kao i u pojedine e-usluge koje se pružaju korisnicima kroz sustav e-Građani.
 
Na jedno od postavljenih pitanja: „Mogu li građani dobiti zemljišno-knjižni izvadak elektroničkim putem?“ državni tajnik je odgovorio kako zemljišnoknjižni izvadak elektroničkim putem mogu ishoditi građani putem sustava e-Građani ili im to može izvaditi javni bilježnik ili odvjetnik. Portal e-Građani koristi više od 1,7 milijuna građana, a ukupni broj prijava prelazi 125 milijuna, što je pozitivno i ohrabrujuće, jer su toliko puta manje građani morali ići na šaltere. Za digitalnu revoluciju i digitalnu transformaciju potrebna je kontinuirana edukacija u području usavršavanja digitalnih vještina i korištenja digitalnih usluga zaključio je državni tajnik.