U skladu s Financijskom uredbom i provedbenim pravilima Uredbe, bespovratna sredstva mogu se dodijeliti postojećim pravnim subjektima (odnosno pravnim osobama). Iznimno se dodjeljuju subjektima koji nisu registrirani kao pravne osobe prema važećim nacionalnim zakonima pod uvjetom da njihovi predstavnici imaju kapacitete za preuzimanje pravnih obveza u ime subjekata i preuzimanje financijske odgovornosti.
Vladina tijela i tijela državne uprave sudjelovala su te i dalje sudjeluju u programima kao što su e-TEN, FP6, FP7 itd.. Postoji nekoliko primjera kada su ministarstva potpisala ugovore o dodjeli bespovratnih sredstava s Europskom komisijom. Općenito govoreći, ukoliko nacionalna vlada ili tijelo državne uprave koje želi sudjelovati u projektu nema kao takvo pravnu osobnost, ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisuje se s pravnom osobom kojoj vlada ili državna uprava pripada.
Promjena sastava konzorcija moguća je u bilo kojem trenutku za vrijeme trajanja projekta, u suglasnosti s Komisijom, bilo u vidu uključivanja novih partnera/ korisnika ili zbog odluke da partneri napuste konzorcij.
Uključivanje novih korisnika temelji se na ispunjavanju takozvanog obrasca B ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava – pristupnog obrasca za nove pravne subjekte uključene u ugovor. Postupak sudjelovanja novih korisnika bit će opisan u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. U osnovi, koordinator traži sudjelovanje novog korisnika pismenim putem u ime konzorcija, a Komisija mora izričito odobriti zahtjev za sudjelovanje. Novi korisnik bit će podvrgnut provjeri financijske i pravne održivosti kao i ostali korisnici te će preuzeti ista prava i obveze navedena u ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Nadnevak kada novi korisnik preuzima ta prava i obveze navodi se u obrascu B.
Uvjeti i posljedice prekida sudjelovanja korisnika opisuju se u ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava. Komisija može ukinuti pravo sudjelovanja korisniku ili pak korisnik može zatražiti povlačenje iz projekta. Komisija se neće protiviti povlačenju korisnika osim u slučaju da to u znatnoj mjeri narušava provedbu projekta.
Obično se kod svake promjene u sastavu konzorcija ažurira Opis poslova (Prilog I Ugovora o bespovratnim sredstvima), kako bi se jasno naznačilo tko je zadužen za što te odredio proračun za svakog korisnika.
Općenito govoreći, postoje uvjeti koje je potrebno ispuniti pri provedbi promjena u vezi konzorcija.
Maksimalan doprinos Zajednice ne može se povećati.
Kolektivna tehnička odgovornost ostaje na snazi čime se podrazumijeva da će se u uobičajenim okolnostima aktivnosti iz Opisa poslova koje su usuglašene u procesu pregovora morati primijeniti.
Promjene u vezi konzorcija ne utječu značajno na promjenu opsega te inovacijskog potencijala i iskoristivosti projekta te ne dovode u pitanje početni odabir vezan uz projekt.
Dodavanje korisnika konzorciju može se predvidjeti u fazi pregovaranja o projektu. Kao što je navedeno u Radnom programu, proračun za ovog projektnog partnera treba biti uključen u proračun koordinatora, a zadaci koje bi ovaj projektni partner trebao izvršavati trebaju biti opisani u Opisu rada jednako detaljno kao i ostali zadaci.
Mogućnost dopuštanja konzorciju da pokrene konkurentski poziv za sudjelovanje – ukoliko bi ovo bilo nužno za provedbu projekta – mogla bi biti predviđena posebnim uvjetom u ugovoru o potpori. Takav mehanizam trebao bi se predvidjeti u aplikaciji.
Prijedlozi za pilot projekte tipa A mogu predvidjeti produljenje partnerstva tijekom provedbe. Potreba za ovim produljenjem za određene zadatke treba biti propisno opravdana, a resursi za tu svrhu obično ne bi trebali premašivati 15% ukupnog proračuna za pilot. Proračun potreban za takvo produljenje trebao bi se predvidjeti u fazi prijedloga te alocirati na koordinatora.
Mehanizmi poput upravljanja i/ili praćenja grupa mogli bi se implementirati uključujući, osim država i organizacija sudionica, ostale države, industriju i relevantne dionike u smislu postizanja konsenzusa i harmonizacije te usuglašavanja o zajedničkim specifikacijama.
Dok će sudionici u pilot projektima tipa A biti uglavnom javne vlasti, mala i srednja poduzeća mogu također sudjelovati u konzorciju (međutim sastav konzorcija mora ispunjavati uvjete predviđene u Radnom programu ICT PSP-a).
U odnosu na pilote tip A, mala i srednja poduzeća će neizravno imati koristi od stvaranja boljih usluga za mala i srednja poduzeća. ICT PCP nudi izravnu i neizravnu korist za inovativna mala i srednja poduzeća u ICT sektoru te za mala i srednja poduzeća koja mogu iskoristiti ICT za unaprjeđivanje svojih proizvoda, usluga i poslovnih procesa.
Poslovni subjekti s poslovnim nastanom u državama pridruženim projektu (koje su stoga financijski doprinijele programu ICT PSP) mogu sudjelovati po istoj osnovi kao i organizacije u državama članicama.
Ažurirane informacije o tome koje su države pridružene programu prijavitelji mogu se naći na mrežnoj stranici programa ICT PSP.
Zajednica može isto tako dopustiti sudjelovanje subjekata iz ostalih država koje nisu pridružene programu kroz pojedinačne postupke, ovisno o pojedinom slučaju. Ti subjekti ne dobivaju sredstva Zajednice i ne uračunava ih se u minimalni broj partnera koji trebaju sudjelovati u konzorciju (vidi niže u tekstu).
Konzorcij mora uključivati barem šest relevantnih nacionalnih uprava ili pravnih subjekata određenih da djeluju u njihovo ime, iz šest različitih država članica ili država pridruženih ICT PSP-u kako bi zadovoljio uvjete za pilot projekt tipa A (različiti minimumi primjenjuju se na dva cilja koji uključuju produljenje postojećih pilot projekata tipa A).
Bilo koji voljni i sposobni pravni subjekt može biti koordinator projekta. Organizacija koja je predložena kao voditelj projekta treba biti sposobna koordinirati veliki projekt međunarodne suradnje te bi trebala dokazati prethodne sposobnosti i iskustvo u upravljanju projektima međunarodne suradnje s više partnera.
Kada je zadovoljen minimalan zahtjev od šest relevantnih nacionalnih uprava, moguće je uključivanje u konzorcij drugih subjekata koji igraju određenu ulogu u pilotu (npr. industrijski igrači, uključujući mala i srednja poduzeća ili ostale dionike). Potrebno je posvetiti pažnju na posebne zahtjeve konzorcija navedene u opisu ciljeva Radnog programa.
Na konzorciju i državama članicama ili državama pridruženim ICT PSP-u je da odluče o tome kako će svaka država članica/država pridružena ICT PSP-u odabrati i regrutirati institucije ili poduzeća iz svoje države (koristeći postojeće mreže, objavljivanjem poziva za iskazivanje interesa za identifikaciju potencijalnih poduzeća, organizacijom događaja, itd.)
Svi detalji o konačnoj konfiguraciji čitavog konzorcija bit će objašnjeni prijedlogu kada to bude jasno definirano, a detalji o svakom partneru uključeni u obrasce.