O programu ISA
Program unije Interoperabilna rješenja za europsku javnu upravu slijednik je programa IDABC (Interoperable Delivery of pan-European eGovernment services to public Administrations, Businesses and Citizens), čija je provedba završena 2009. godine.
IDABC je bio program Zajednice za razdoblje od 2005. do 2009. godine pokrenut u cilju olakšavanja i ohrabrivanja prekogranične suradnje i isporuke prekograničnih usluga javnog sektora prema građanima, tvrtkama i tijelima drugih država Europske unije te kako bi se postigao doprinos da Europa postane još atraktivnije mjesto za život, rad i investiranje. Glavni ciljevi programa su: pojednostavniti i olakšati kretanje građana i poslova Unije preko granica; omogućiti slobodno kretanje roba, kapitala i osoba te omogućiti slobodno nastanjivanje građana iz jedne članice Europske unije na području druge.
Europski parlament i Vijeće donijeli su 16. rujna 2009. godine Odluku (No 922/2009/EC) o ISA programu kojom je isti uspostavljen. Predviđeno trajanje ISA programa je od 2010. do 2015. godine. Program je otvoren za sudjelovanje zemljama kandidatkinjama, pod uvjetom potpisivanja relevantnog Memoranduma o razumijevanju i plaćanja godišnje članarine do stupanja u članstvo Europske unije.
Ukupna vrijednost ISA programa iznosi 164 milijuna eura.