Završio je CARNET-ov pilot projekt e-Škole vrijedan 307 milijuna kuna
Povećanje razine digitalne zrelosti u 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola rezultat je uspješno završenog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine.
U 151 osnovnoj i srednjoj školi, opremljenih adekvatnom opremom, provedeno je početno i završno vrednovanje digitalne zrelosti koje podrazumijeva sustavnu primjenu digitalnih tehnologija u obrazovnim i poslovnim procesima u školama. Zahvaljujući ovome istraživanju, u kojem je obuhvaćeno više od 7000 nastavnika i više od 23000 učenika, prvi puta u Hrvatskoj dobiven je dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti škola.
Istraživanja su pokazala veliki napredak u školama uključenima u projekt. U listopadu 2016. godine početno vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti pokazalo je kako su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole), naše škole u prosjeku na razini 2, odnosno u kategoriji digitalnih početnica. Nakon 18 mjeseci provođenja projekta, promatrajući ukupnu razinu, čak 93 % škola uključenih u pilot projekt sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih (razina 3) odnosno digitalno naprednih (razina 4) škola.
Od 2019. do 2022. slijedi druga faza projekta, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, kojom se planiraju obuhvatiti sve škole u Hrvatskoj. Vrijednost druge faze procjenjuje se na 1,3 milijarde kuna.
Drugom fazom projekta u razdoblju od 2019. do 2022. planiramo digitalno transformirati nastavne i poslovne procese u preostalih 1200 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Projekt prati međunarodne trendove u primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju te se oslanja na najbolje svjetske prakse i politike korištenja IKT-a u razvoju i unapređivanju obrazovanja, izjavila je na predstavljanju rezultata projekta zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak smatra kako je taj projekt otvorio mnoge prozore i ponudio mnoge odgovore, osobito s obzirom na procjenu Europske komisije da će 65% svih prvašića koji sada upisuju školu raditi na poslovima koji danas ne postoje, a preko 90% poslova će zahtijevati poznavanje digitalnih vještina. Projekt predstavlja značajan iskorak koji školama daje odgovor na ovaj strelovit razvoj tehnologije, kao i na činjenicu da se treba znati dobro snalaziti u digitalnom svijetu i pripremati za budućnost, ustvrdila je.
Ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić napomenuo je kako taj projekt prvenstveno razvija digitalne vještine kod djece potrebne za poslove 21. stoljeća, obećavši financijsku potporu vlade u sljedećoj fazi projekta.
Rezultate projekta na predstavljenoj prezentaciji podržao je također i državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić, koji je istaknuo i potrebu za edukacijom djece o opasnostima na mreži i potrebu za podizanjem razine digitalnih vještina svih građana kako bi se mogla postići digitalna transformacija hrvatskog društva.