Pogrešno sam uplatio sudsku pristojbu, odnosno platio sam veći iznos sudske pristojbe od potrebnog, što mi je činiti da dobijem povrat?
Stranke koje su uplatile sudsku pristojbu koju nisu trebale platiti, ili koje su je platile u većem iznosu od potrebnog trebaju se obratiti sudu koji je naložio plaćanje pristojbe ili sudu u čiju korist je pristojba uplaćena zahtjevom za povrat sredstava u kojem je potrebno navesti ime i prezime osobe kojoj treba izvršiti povrat, njen OIB i broj računa na koji je potrebno izvršiti povrat. Sud je dužan očitovanje o osnovanosti zahtjeva za povrat zajedno s izvješćem Financijske agencije o uplati sredstava u Državni proračun dostaviti Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije koje u roku od 30 dana donosi rješenje o povratu sredstava iz Državnog proračuna. Rješenje se donosi u upravnom postupku, dostavlja na izvršenje Financijskoj agenciji, stranci na kućnu ili e-mail adresu (ovisno o načinu na koji je stranka podnijela zahtjev za povrat) i sudu na znanje. Povrat sredstava se može izvršiti osobi koja je izvršila uplatu ili punomoćniku, uz dostavu odgovarajuće punomoći.
Uplatio sam veći iznos novčane kazne u prekršajnom postupku od one koju sam trebao platiti, ili pogrešno mi je naplaćena novčana kazna u prekršajnom postupku, što mi je činiti da dobijem povrat?
Stranke koje su dobrovoljno ili prisilnim putem platile veći iznos novčane kazne od onog koji su trebale platiti, kao i stranke kojima je naplaćena novčana kazna koju uopće nisu trebale platiti trebaju se obratiti sudu koji je naložio plaćanje ili sudu u čiju korist je novčana kazna naplaćena. Sud je dužan očitovanje o osnovanosti zahtjeva za povrat zajedno s izvješćem Financijske agencije o uplati sredstava u Državni proračun dostaviti Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije koje u roku od 30 dana donosi rješenje o povratu sredstava iz Državnog proračuna. Rješenje se donosi u upravnom postupku, dostavlja na izvršenje Financijskoj agenciji, stranci na kućnu ili e-mail adresu (ovisno o načinu na koji je stranka podnijela zahtjev za povrat) i sudu na znanje. Povrat sredstava se može izvršiti osobi koja je izvršila uplatu ili punomoćniku, uz dostavu odgovarajuće punomoći.
Platio sam troškove postupka koje nisam trebao platiti ili uplatio sam više na ime troškova postupka nego sam trebao platiti, što mi je činiti da dobijem povrat?
Stranke koje su dobrovoljno ili prisilnim putem platile veći iznos troškova postupka od onog koji su trebale platiti, kao i stranke kojima su naplaćeni troškovi postupka koje uopće nisu trebale platiti trebaju se obratiti pravosudnom tijelu koji je naložio plaćanje ili pravosudnom tijelu u čiju korist su troškovi postupka naplaćeni. Pravosudna tijela su sudovi i državna odvjetništva. Pravosudno tijelo je dužno očitovanje o osnovanosti zahtjeva za povrat zajedno s izvješćem Financijske agencije o uplati sredstava u Državni proračun dostaviti Ministarstvu pravosuđa, uprave i digitalne transformacije. Ministarstvo donosi rješenje o povratu sredstava iz Državnog proračuna u roku od 30 dana. Rješenje se donosi u upravnom postupku, dostavlja na izvršenje Financijskoj agenciji, stranci na kućnu ili e-mail adresu (ovisno o načinu na koji je stranka podnijela zahtjev za povrat) i sudu na znanje. Povrat sredstava se može izvršiti osobi koja je izvršila uplatu ili punomoćniku, uz dostavu odgovarajuće punomoći.
U slučaju da stranka ne zna u korist kojeg pravosudnog tijela su sudska pristojba, novčana kazna ili troškovi postupka uplaćeni, potrebno je pogledati u potvrdi o izvršenom plaćanju poziv na broj primatelja. Drugi niz znamenki u pozivu na broj označava RKP (račun korisnika proračuna) pravosudnog tijela, te se može provjeriti na web stranici
Financijsko izvještavanje u sustavu proračuna i Registar proračunskih i izvanproračunskih korisnika (drzavna-riznica.hr). Na taj način se može saznati u korist kojeg korisnika Državnog proračuna su sredstava uplaćena.
Primjer poziva na broj s označenim drugim nizom znamenki dostavljamo u prilogu, te predlažemo objaviti na web stranici u sadržaju teksta.
Za sva pitanja u vezi gore navedenog stranke mogu poslati mail na
povrati@mpudt.hr, te nazvati na telefone broj 371 4661, 371 4600.