Stručne radionice

Stručne radionice u okviru stručne obuke namijenjene su stjecanju teorijskih i praktičnih znanja i vještina nužnih za obavljanje poslova stečajnog upravitelja.

Stručne radionice obuhvaćaju predavanja, prezentacije, praktične primjere, grupni rad, vježbe igranja uloga, studije slučaja te rješavanje problema.

Raspored održavanja stručnih radionica ovisan je o broju polaznika i objavljuje se na mrežnoj stranici Ministarstva.

Program stručnih radionica utvrđuje Ministarstvo u trajanju od 60 sati.

Ministarstvo objavljuje poziv zainteresiranim voditeljima stručnih radionica za prijavu za izradu materijala za održavanje radionica odnosno vođenje stručnih radionica.


Troškovi sudjelovanja na stručnoj radionici u okviru stručne obuke snosi kandidat za stečajnog upravitelja.

Iznos troškova i podaci za uplatu objavit će se na ovom mjestu.
 

Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije na temelju članka 25. stavka 5. Pravilnika o polaganju stručnog ispita, obuci i stručnom usavršavanju stečajnih upravitelja („Narodne novine“, broj 51/22., 82/24.) objavljuje
 
 
POZIV
za prijavu za osmišljavanje i održavanje stručnih radionica u okviru stručne obuke kandidata za stečajne upravitelje
 
 
                        Stručne radionice u okviru stručne obuke namijenjene su stjecanju teorijskih i praktičnih znanja i vještina nužnih za obavljanje poslova stečajnog upravitelja kroz obradu teme na predmetima iz prakse i praktičnim primjerima, grupni rad, vježbe igranja uloga, studije slučaja te rješavanje problema. Stručne radionice u okviru stručne obuke organizira i provodi Ministarstvo pravosuđa, uprave i digitalne transformacije (u daljnjem tekstu: Ministarstvo). Raspored održavanja stručnih radionica  u okviru stručne obuke ovisan je o broju polaznika i objavljuje se na mrežnoj stranici Ministarstva. 
 
                        Program stručnih radionica
 
                        Program stručnih radionica u okviru stručne obuke utvrđuje Ministarstvo u trajanju od 60 sati
 
                        Poziv i prijave za osmišljavanje i održavanje stručnih radionica
 
                        Ministarstvo na svojoj mrežnoj stranici objavljuje poziv zainteresiranim voditeljima stručnih radionica u okviru stručne obuke za prijavu za izradu materijala za održavanje radionica odnosno vođenje stručnih radionica.
 
                        Zainteresirani voditelji stručnih radionica u okviru stručne obuke prijavljuju se za osmišljavanje i održavanje stručnih radionica podnošenjem prijave Ministarstvu u roku od 30 dana od objave poziva na obrascu koji se uz poziv objavljuje na mrežnoj stranici Ministarstva.
 
                        Podnositelj prijave za voditelja stručne radionice u okviru stručne obuke dužan je uz prijavu za osmišljavanje i održavanje stručne radionice:
  • dostaviti životopis
  • predložiti koncept stručne radionice i odrediti koji će sadržaj biti obuhvaćen stručnom radionicom
  • objasniti koje će se metode stručnog usavršavanja primijeniti
  • navesti koji će materijali biti pripremljeni za stručnu radionicu
  • navesti koji su resursi potrebni za održavanje stručne radionice (npr. računala, projektor, ploča, itd.).
 
Ministarstvo može uputiti i izravan poziv određenom voditelju stručne radionice u okviru stručne obuke kada smatra da bi bilo korisno da održi određenu stručnu radionicu, posebno kada je već održao istu stručnu radionicuu okviru stručne obuke koja je prethodno ocijenjena kao uspješna.
 
                        Osmišljavanje stručnih radionica i metode stručnog usavršavanja
 
                        S obzirom na temu stručne radionice, voditelji mogu razmotriti osmišljavanje stručnih radionica u okviru stručne obuke koje se temelji na stjecanju znanja i vještina, razmjeni znanja i iskustava, stjecanju novih i konkretnih iskustava, promatranju i promišljanju o znanjima i vještinama koje prenose voditelji stručnih radionica, testiranju postojećeg znanja u novim situacijama i drugim prikladnim konceptima stručnog usavršavanja.
 
                        U osmišljavanju stručnih radionica u okviru stručne obuke radi ispunjenja cilja stručne radionice voditelji primjenjuju sljedeće metode: predavanje, prezentacija, rad na predmetima iz prakse i praktične primjere, grupni rad, vježbe igranja uloga, studije slučaja te rješavanje problema.
 
                        Ocjenjivanje prijava
 
                        Nakon proteka roka za prijavu radionica Ministarstvo ocjenjuje zaprimljene prijave za osmišljavanje i održavanje stručnih radionica u okviru stručne obuke te provjerava ispunjavaju li minimalne uvjete propisane ovim Pravilnikom.
 
                        Prilikom ocjenjivanja prijava za osmišljavanje i održavanje stručnih radionica u okviru stručne obuke razmatra se odgovara li predloženi koncept i sadržaj stručne radionice u dovoljnoj mjeri temi stručne radionice, jesu li predložene metode stručnog usavršavanja prikladne za postizanje posebnih ciljeva stručnog usavršavanja za tu stručnu radionicu, hoće li predloženi materijali za stručnu radionicu biti dostatni s obzirom na predložene metode stručnog usavršavanja i ciljeve stručnog usavršavanja te hoće li voditelji stručnih radionica  ili Ministarstvo moći osigurati potrebne resurse navedene u prijavi za organizaciju predmetne stručne radionice.
 
            U svrhu cjelovite izobrazbe i optimizacije znanja i vještina kandidata za stečajne upravitelje, prednost će se dati prijavama u kojima je iskazana spremnost za osmišljavanje i održavanje različitih tema koje se obrađuju kroz stručne radionice, primjenom praktičnih metoda kao što su rad na predmetima, grupni rad, vježbe igranja uloga, studije slučaja te rješavanje problema.
 
                        Ministarstvo obavještava podnositelje prijava čije su prijave prihvaćene najkasnije 30 dana prije očekivanog datuma stručne radionice u okviru stručne obuke na koju su se prijavili.
 
                        Obavijest podnositeljima čije prijave nisu prihvaćene sadržava razloge zbog kojih prijava nije prihvaćena.
 
                        Nakon odabira voditelja stručnih radionica u okviru stručne obuke Ministarstvo unosi imena voditelja stručnih radionica u Program stručnog usavršavanja u okviru stručne obuke te ih objavljuje na svojim mrežnim stranicama, a o odabiru voditelja stručne radionice donosi odluku.
 
                        Voditelji stručnih radionica u okviru stručne obuke
 
                        Ministarstvo za voditelje stručnih radionica u okviru stručne obuke odabire osobe koje su najprikladnije za osmišljavanje i vođenje stručnih radionica, a prvenstveno se biraju iz reda sudaca, stečajnih upravitelja s dugogodišnjim iskustvom, članova Ispitnog povjerenstva, sveučilišnih profesora, odvjetnika, ovlaštenih revizora, poslovnih konzultanata i drugih uvaženih stručnjaka.
 
                        Voditelji stručnih radionica dužni su, u mjeri prikladnoj za određenu radionicu, osigurati aktivnost polaznika tijekom trajanja stručne radionice, motivirati polaznike na korištenje prethodnih znanja i vještina za razumijevanje i primjenjivanje novih znanja i vještina, potaknuti polaznike u promišljanju i preispitivanju svojeg postojećeg znanja, potaknuti polaznike da postojeća znanja i vještine primijene u novom kontekstu te osigurati da polaznici steknu uvid u različite perspektive o temama relevantnima za stručnu radionicu.
 
                        Voditelji stručnih radionica u okviru stručne obuke imaju pravo na naknadu za osmišljavanje stručnih radionica, pripremu materijala za stručne radionice i vođenje stručnih radionica u skladu s Odlukom o visini troškova stručne obuke za stečajne upravitelje.
 
                        Ocjenjivanje voditelja stručnih radionica
                       
                        Nakon provedene stručne radionice u okviru stručne obuke polaznici anonimno ocjenjuju voditelja stručne radionice. Ministarstvo voditeljima stručnih radionica u okviru stručne obuke prosljeđuje ocjene te sve komentare, sugestije, primjedbe, prijedloge ili druga stajališta polaznika.

 
 
 
PROGRAM STRUČNIH RADIONICA U OKVIRU STRUČNE OBUKE KANDIDATA ZA STEČAJNE UPRAVITELJE


 
 
R.br.
TEMA CILJ CILJANA SKUPINA MJESTO ODRŽAVANJA DATUM TRAJANJE BROJ POLAZNIKA  
VODITELJ
1. Predstečajni postupak i plan restrukturiranja Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina iz područja predstečajnog postupka: primjena Direktive o restrukturiranju i insolventnosti -  pravne posljedice otvaranja predstečajnog postupka - dužnosti i prava povjerenika - vjerovnici u predstečajnom postupku - postupanje FINE s osnovama za plaćanje - zastara i umanjenje novčanih tražbina, kamate - izrada plana restrukturiranja - raspravljanje i glasovanje o prijedlogu plana restrukturiranja, potvrda plana restrukturiranja - ovrha na temelju rješenja o potvrdi - privremeno i novo financiranje dužnika - zaključenje predstečajnog postupka. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 10. lipnja 2025. 6 sati 8  
 
 
 
 
 
16. lipnja 2025. 6 sati 8  
2. Stečajni postupak - uvod Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina iz područja stečajnog postupka: objektivne pretpostavke za otvaranje stečajnog postupka - stečajni razlozi - stečajni dužnik - tijela stečajnog postupka - prava i obveze stečajnog upravitelja i povjerenika - vjerovnici stečajnog dužnika - prethodni postupak - otvaranje stečajnog postupka i pravne posljedice - analiza prijavljenih tražbina - priprema ispitnog i izvještajnog ročišta.
 
Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 11. lipnja 2025. 6 sati 8  
18. lipnja 2025. 6 sati 8  
3. Stečajni postupak - Upravljanje stečajnom masom Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina o upravljanju stečajnom masom - definiranje stečajne mase i obveza stečajne mase - načini osiguranja stečajne mase - knjižni upisi - upravljanje imovinom nad kojom postoji razlučno pravo - Izrada izvješća, završnog izvješća i završnog računa - osobna uprava - stečaj male vrijednosti - međunarodni stečaj. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 8. rujna
2025.
6 sati 8  
24. rujna 2025. 6 sati 8  
4. Stečajni postupak - Unovčenje stečajne mase i namirenje Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina za namirenje vjerovnika i obveza stečajne mase - unovčenje slobodne imovine stečajnog dužnika i imovine opterećene razlučnim pravom - diobe u stečajnom postupku - skupine vjerovnika i njihovo namirenje - namirenje troškova stečajnog postupka i ostalih obveza stečajne mase - Zaključenje i obustava stečajnog postupka. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 10. rujna 2025. 6 sati 8  
25. rujna 2025. 6 sati 8  
5. Stečajni plan Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina za izradu stečajnog plana - popis pojedinih elemenata stečajne mase, popis svih dužnikovih vjerovnika  pregled imovine i obveza, izrada izvješća o gospodarskom položaju dužnika i njegovim uzrocima, sastavljanje tablica prijavljenih tražbina, razlučnih i izlučnih prava - pripremna i provedbena osnova, isprave koje se prilažu planu, zabrana opstrukcije, uvjetni plan, dužnosti stečajnog upravitelja u slučaju nadzora, ovrha i stečajni plan. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 9. listopada 2025. 6 sati 8  
22. listopada 2025. 6 sati 8  
6. Utjecaj stečajnog postupka na radnopravni status osiguranika Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina iz radnog odnosa: status radnog odnosa i ugovora o radu u slučaju otvaranja stečajnog postupka -  otkazni rokovi - zahtjev za zaštitu prava -  ugovor o radu na određeno vrijeme - prava radnika na otpremninu i naknadu za neiskorišteni godišnji odmor - prava radnika prema Zakonu o osiguranju radničkih tražbina - prijava Agenciji za osiguranje radničkih tražbina - prijava na Hrvatski zavod za zapošljavanje. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 10. listopada 2025. 6 sati 8  
23. listopada 2025. 6 sati 8  
7. Obvezno pravo i pravo društava u okviru stečajnog postupka uz naglasak na bitne odredbe Zakona o parničnom postupku Stjecanje znanja polaznika o institutima obveznog prava koji se primjenjuju u stečajnom postupku te znanja o odredbama Zakona o trgovačkim društvima i njihovoj primjeni u stečajnom postupku uz naglasak na bitne odredbe Zakona o parničnom postupku. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 5. studenog 2025. 6 sati 8  
27. studenog 2025. 6 sati 8  
8. Uloga Financijske agencije u stečajnom postupku Usvajanje osnovnih praktičnih znanja i vještina za postupanje pred Financijskom agencijom: uloga Financijske agencije u predstečajnom i stečajnom postupku - osiguranje novčanih sredstava za namirenje troškova stečajnog postupka - uloga FINA-e kod otvaranja i zatvaranja računa - provedba ovrhe na novčanim sredstvima - elektronička javna dražba - e Račun - predaja GFI - stečaj potrošača. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 6. studenog 2025. 6 sati 8  
28. studenog 2025. 6 sati 8  
9. Računovodstveni položaj društva u stečaju Usavršavanje polaznika kroz teorijsku i praktičnu obradu obveza društva za razdoblje do dana otvaranja stečajnog postupka, obveza društva tijekom stečajnog postupka, obveza društva po završetku stečajnog postupka. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 1. prosinca 2025. 6 sati 8  
17. prosinca 2025. 6 sati 8  
10. Porezni položaj društva u stečaju Usavršavanje polaznika kroz teorijsku i praktičnu obradu poreznog položaja društva u stečaju u odnosu na porez na dodanu vrijednost i  porez na dobit. Kandidati za stečajne upravitelje Zagreb 3. prosinca 2025. 6 sati 8  
18. prosinca 2025. 6 sati 8  






Obrazac prijave za radionice

Dokumenti